Avatar billede bexio Nybegynder
30. november 2005 - 12:56 Der er 2 kommentarer

Performance for Notes database

Jeg har en notes database der skal køre i et vådt miljø, og det kræver enten en vandtæt computer. Denne computer er jo ikke verdens hurtigste da den ikke har aktiv køling. Mit spørgsmål er ville en Notes database kunne køre tilfredsstillende på en sådan computer eller ville det ikke række?

-VIA Samuel 2 running on 533 MHz

-Operating System Windows XP

-Memory 256 MB SDRAM, PC133, 168 pin, non-ECC

-Disk Space 3.5" Hard disk drive, 20 GB

-Display 15" TFT color display, 1024 x 768 dots,

se nærmere her http://www.marel.com/02000/2100_w/ctr_p60t_mhw.asp
Avatar billede karstenv Nybegynder
30. november 2005 - 13:31 #1
En base kan være tung eller let en tung base og dermed krævende er en med mange view's og dermed en masse index'er som skal vedligeholdes og har man så en hulens masse dokumenter liggende som kan vises på utallige forskellige metoder i disse view's ja så har man en tung base, og den kræver noget mere end den "PC" du der har :-), MEN hvis du har 4 -5 view's og måske lige et par 1000 dokumenter så kan den maskine fint klare det, kommer self an på hvormeget aktivitet der er i den, men min vurdering er at så burde den kunne klare det.
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
20. december 2005 - 23:13 #2
Nu skriver du ikke om du vil have en server (Domino) eller en klient (Notes) kørende. Men mængden af RAM tror jeg vil gøre at uanset hvilket program du vælger at afvikle udover notepad så vil XP'en begynder at swappe til disken.

En måde at spare på maskinens begrænsede resoucer kunne være at lave din notes-applikaiton som en web-løsning, hvis det kan lade sig gøre. Herefter kan du starte preview fra en kommando prompt nhttp.exe /preview og så tilgå basen vha en browser. Hvis du vælger denne løsning kan du dog såvidt jeg ved ikke authenticate dig selv.