Avatar billede traeger Nybegynder
30. november 2005 - 11:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til valg af "Tegne-Pen"?

Jeg er begyndt at rode lidt rundt med photoshop. og har i den forbindelse fundet ud af - at skal arbejdet gøres ordentlig tager det som regel tid - ikke mindst hvis man skal bruge "Pen-tool". Al den tid med at sætte anchor points tager hårdt på min arm, idet musen skal slæbes rundt. Derfor har jeg tænkt på at købe en "Pen". Jeg ved overhovedet ikke hvilken der kan bruges i photoshop, og hvilke der blot er erstatning for musen.
Pennen skal somsagt bruges i photoshop, først som erstatning for musen, men senere også gerne som tegneredskab (så som hurtig skrift mm.)
Jeg vil derfor høre om der er nogen der har erfaring med disse redskaber.
Da jeg som sagt er begynder har jeg ikke de store intentioner om at gå ud og inverster flere 1000 kroner. Så hvad jeg leder efer er en billig allround pen.
Avatar billede soelver Nybegynder
30. november 2005 - 12:33 #1
Wacom er uovertruffen. Deres Intous3 serie er rimeligt dyr, men deres Graphire4 serie skulle være ganske glimrende, og fås til menneskepenge:

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=157309

Jeg gav 4300 kr for min Wacom Intous 2 A4 for efterhånden 3 år siden, og har ikke fortrudt et sekund. Har yderligere investeret i en A5 som jeg har med mig, sammen med den bærbare. Den er nem at have med i tasken :)

Men er du ked af at smide så mange penge ud på noget til at starte med, så køb en Graphire. Stadig en Wacom =)

Når du først har en pen, behøver du næppe at bruge anchor points mere. Frihåndstegning er lige så let med en pen, som med en blyant.
Avatar billede doggy82 Praktikant
30. november 2005 - 12:34 #2
Det hedder en digitizer :)
Og du kan søge priser her http://www.edbpriser.dk/Showsubcategory.asp?Parent=&ID=9

Wacom er et populært mærke.
Du ka se hvad de forskellige modeller kan her: http://www.wacom-europe.com/int/use-it/software-atlas/software_atlas.asp?lang=en
Avatar billede doggy82 Praktikant
30. november 2005 - 12:35 #3
Avatar billede traeger Nybegynder
07. december 2005 - 11:14 #4
takker fo hjælpen begge 2, men pointene går til soelver da det var det jeg skulle bruge...:)
Avatar billede soelver Nybegynder
07. december 2005 - 11:34 #5
Svar =)