Avatar billede ticeman Nybegynder
30. november 2005 - 01:35 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

ram problem?

Hey guys

Jeg har lige været ude og erhverve mig et par nye ramblokke til min pc, mage til den blok der allerede er i min maskine. Da jeg starter min pc går den "kold" da jeg tænder op. Derefter har jeg prøver at pille batteriet af bundkortet og sat det i igen. Derefter starter min pc uden problemer, kører alle ram ind uden problemer. men når jeg så har slukket den og vil starte igen, sker det samme.

ram blokkene er 3 x 512 ddr 3200 400mhz

Er der nogle der har været ude for et lignende problem der kan hjælpe? jeg er nemlig på herrens mark, og en geninstallation kan ikke lade sig gøre da jeg ikke kan boote fra cd når cmosen skal nulstilles hver gang jeg skal ind i windows.

Please help!
Avatar billede off-line Nybegynder
30. november 2005 - 01:52 #1
Hvis du nøjes med at sætte den oprindelige ramblok i, og det så kører, så er dine
ramblokke måske ikke helt ens, eller en af blokkene er beskadiget.
Avatar billede ticeman Nybegynder
30. november 2005 - 02:11 #2
der er det samme problem med den gamle ramblok. jeg har lige kgget lidt mere på det, når jeg har clearet cmos, starter med en memory clock på 266 mhz, når jeg så genstarter, er den sat til 400mhz, og så kommer den ikke videre. er der måske en jumper man kan flytte så den bliver på 266mhz? for den kører nemlig fint så.
Avatar billede off-line Nybegynder
30. november 2005 - 02:17 #3
Lyder underligt med en jumper, når den kørte godt før du satte flere ram i.
Kan du ikke stille den i bios?
Avatar billede ticeman Nybegynder
30. november 2005 - 02:21 #4
syntes også det er lidt underligt. jeg syntes ikke jeg kan finde nogle steder inde i biosen, hvor jeg kan det.
Avatar billede ticeman Nybegynder
30. november 2005 - 02:23 #5
Jeg har sågar updateret min bios uden held.
Avatar billede off-line Nybegynder
30. november 2005 - 02:28 #6
Har du prøvet at sætte den til "safe defaults" i bios?
Avatar billede ticeman Nybegynder
30. november 2005 - 02:37 #7
ja det har jeg også prøvet. Det virker heller ikke. Nu kører jeg kun med en af de nye blokke og den gør det stadigt. sys sgu det lidt underligt.
Avatar billede off-line Nybegynder
30. november 2005 - 02:49 #8
Ja jeg forstår det heller ikke. Men i morgen kommer der jo nok folk på, som har
en større viden end jeg har. Der skulle jo ikke kunne ske noget som helst, ved
prøve ramblokke, med mindrer, du er kommet til at skubbe et eller andet løst, men
det går jeg ud fra, at du allerede har tjekket, og at dit bundkort er til så hurtige
ram. Du må have tålmodighed til eksperterne får øjne i morgen.
Avatar billede ticeman Nybegynder
30. november 2005 - 02:57 #9
men ellers tak for hjælpen. håber meget jeg kan få en løsning imorgen, det er rimeligt nedtur det andet. den har bare kørt uden problemer med en ramblok, lige indtil jeg tilføjede de to andre. Men mon ikk man kan få den til at køre på 266mhz hele tiden på en eller anden måde.
Avatar billede screem_brille Novice
30. november 2005 - 06:12 #10
hent memtest86 fra memtest86.com og test dine ram klodser, er der fejl i den ene blok skal den ombyttes / udskiftes
Avatar billede off-line Nybegynder
30. november 2005 - 11:19 #11
Men screem brille, det helt mystiske er jo, at han skriver, det er det samme med
de gamle ram, som havde kørt udmærket. Hvis der er noget galt med de nye ram, og
han piller dem ud, skulle computeren vel kunne køre igen.
Avatar billede ticeman Nybegynder
30. november 2005 - 23:13 #12
lige præcis, og det er også det jeg syntes er mærkeligt. den har kørt hele dagen på 266mhz uden probs. det er lige så snart de kører med 400mhz, min comp går ned.
Avatar billede screem_brille Novice
01. december 2005 - 00:01 #13
ram timings fejl, eller at rammen faktisk kun er beregnet til 266Mhz
Avatar billede ticeman Nybegynder
01. december 2005 - 00:59 #14
rammene er beregnet til 400mhz, og det kørte den gamle blok også på før. men nu vil ingen af dem køre med mere end 266, eller de vil gerne, men pceren vil ikke.
Avatar billede screem_brille Novice
01. december 2005 - 01:03 #15
prøv og sæt CAS settings op (i BIOS) kunne have noget med det at gøre
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. december 2005 - 01:13 #16
Hvilket bundkort har du, for det kan være, at det ikke understøtter 400MHz ?
Avatar billede ticeman Nybegynder
01. december 2005 - 14:20 #17
ved at ændre dram frekvensen til 166mhz, og sætte cas settings til 3 kan jeg få den til at køre med 1 gb. jeg har kørt memtest hele natten med 0 errors. tror ikk det kan blive bedre. har en maskine til den anden blok så må overleve med en 1gb.

1000 tak for hjælpen, du fortjener sgu de point.
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. december 2005 - 00:55 #18
Who ?
Avatar billede screem_brille Novice
02. december 2005 - 00:59 #19
svar (ved ikke om det var mig det var henvendt til, men nævnte da det med cas settings osv først)
Avatar billede screem_brille Novice
02. december 2005 - 01:04 #20
dine ene kloods er netop kun en 333 (333/2=166Mhz)
Avatar billede ticeman Nybegynder
03. december 2005 - 00:18 #21
sorry drenge, den var henvendt til gotfred.screem brille: den ene klods jeg have før, kørte fint på 400mhz. og de to nye blokke, som et identiske er også købt til 400mhz, men det er da meget muligt de ikk kan køre ved den hastighed, men burde der så ikke ha været errors i den memtest jeg har kørt?
Avatar billede ticeman Nybegynder
03. december 2005 - 00:19 #22
sorry jeg mener selvfølgelig dig screem brille. er lidt forviret lige nu! :) det er selvfølgelig dig der skal have dem.