Avatar billede jimjimjam Nybegynder
29. november 2005 - 23:39 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Udregne subnet

Hej exp!

Nogen der har en "guide" til hvordan man beregener subnet [masker] (Mener jeg det hedder?)

Har det ikke noget med det binære talsystem at gøre`? :)

Det er på skoleplan vi skal til det, så vil evt. godt ha en opgave som skal beregnes!

Håber i forstår :)
Avatar billede jens_bach Nybegynder
30. november 2005 - 00:43 #1
Man kunne selv skive det men det er lidt sent eller tiglig ;)
se denne side hanlaver et godt eksampel.
http://www.networkcomputing.com/unixworld/tutorial/001.html
Avatar billede jens_bach Nybegynder
30. november 2005 - 00:46 #2
til næste gang så skulle et sådan spørsmål ligge unde spm/Netvaerk/LAN-WAN/Generelt/ det har ingen ting og gøre med microsoft.... :)

hvis du/i mangler svar på mere så bare sig til
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
30. november 2005 - 08:05 #3
En der evt. har noget på dansk? :)
Avatar billede jimmi1311 Nybegynder
30. november 2005 - 09:07 #4
Ta' det hårde træk og læs det på engelsk. Man kommer desvære ikke særlig langt, hvis man gerne vil vide noget om computer og netværk, hvis man ikke kan læse engelsk.

Så gør dig selv den tjeneste og læs det på engelsk, så lære du jo både noget om netværk og engelsk på samme tid ;-)
Avatar billede billund Nybegynder
01. december 2005 - 12:28 #5
Prøv at kigge her http://www.eaid.dk/printer.php?id=369 ellers søg på google, bare skriv subnette.
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
01. december 2005 - 13:10 #6
perfekt!
Avatar billede jimmi1311 Nybegynder
01. december 2005 - 15:11 #7
Det er nu en meget sjov side.

Citat"Subnetting bliver oftest brugt i store virksomheder der har brug for mange interne net og hosts."

Citat"Så er det vi tæller ud fra det binære talsystem som er 1,2,3,4,8,16,32,64,128"