Avatar billede mikkelk Nybegynder
29. november 2005 - 20:00 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Ny billig bærbar

Jeg er på udkig efter en billig bærbar - skal udelukkende anvendes til skolearbejde(word, excel, diverse regneprogrammer) og internet.

Maks-pris: 6000.

Nogle gode bud?
Avatar billede bartz Praktikant
29. november 2005 - 20:05 #1
Du kan få en lækker Dell I6000 til 6400 kr inkls fragt.

Intel® Pentium® M 725A (1.6GHz 2MB L2 cache 400MHz FSB)
512MB 400MHz DDR2 RAM (2x256)
ATI Mobility™ Radeon® X300 64MB HyperMemory
40 Gb
Intel® ProWireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card
9-celle 80 WHr  (4-5 timer)
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. november 2005 - 20:34 #2
Ja det ser jo meget godt ud...
Men går man ind på http://www1.euro.dell.com/content/products/RBIredirect.aspx?rbi=GKiitGAbBa2SB+6V9bxpR1iJq0ljnDjVqzoNJ99egnoqsfSqsWpewzPh8khI9QppK7frT2vJ3gXuDPEOtZILLLRs3e83qjk8gsseSK/T24v9T+tSTUfIVzaEfbm2uVqGmcV0l+tnIhLHhxcZEOBquxbccgW9lfbQsnACp3W4osNQlN9VcvXXBFfYhxNlLa0CbzdJKj46PCGpQFVcSxYV9w== - og vil tjekke div. ting og sager, står der pludselig "Inspiron 6000 (N12605)
Fra 9.865,-
Nu fra
8.321,-
Inkl. moms og levering"

Der er noget galt....
Avatar billede bartz Praktikant
29. november 2005 - 20:48 #3
1 års Collect and Return service [træk fra kr 1.875,00] 8321-1875 = 6446 kr incl fragt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. november 2005 - 21:05 #4
Så det var DET der var galt :)
Troede lige at Dell rodede rundt med priserne ;)
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2005 - 00:28 #5
dell er et godt bud ,de har et call center du kan bestille den ved og de kan hjælpe dig hvis du har brug for fx ekstra udstyr .

hold dig fra acer vi har lige haft en til rep og det tog en frygtelig tid og få lavet ,deres tlf support er så amatør agtig så det er løgn så de kan ikke anbefales .

ibm har visse modeller til omkring de 6000 men der et i r serien og den er ikke det bedste fra ibm tro mig :-( maskinen er god nok men der er sparet overalt i r serien .
Avatar billede mikkelk Nybegynder
30. november 2005 - 09:21 #6
Det lyder jo som et godt tilbud!
Men den ligger jo desværre på en pris der er lige i overkanten - har i nogle bud der ligger indenfor de 5-6000 kr.?
Avatar billede bartz Praktikant
30. november 2005 - 09:26 #7
Så synes jeg du skulle vente til du får de 400 kr, får hvis du køber noget mellem 5-6000 kr så kan du ikke undgå at det bliver noget med en Celeron prossecor, onboard liggende grafikkort og en bærbar der ikke vil kunne matche ovenstående mht strøm forbrug.
Avatar billede bartz Praktikant
30. november 2005 - 09:27 #8
Damn jeg er en stavetrold :D. Det er jo også tidligt om morgenen. Rettelser: for*,lignende*.
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2005 - 09:58 #9
enig vent med og køb til du har råd til den maskine du virkelig ønsker der er ikke noget som og købe en halv løsning og så ærge sig bagefter købet .
Avatar billede humlebi Nybegynder
01. december 2005 - 15:08 #10
Vi har en bærbar med en celeron processor, som vi købte i Zitechs demoshop for ca. 4800. Min søn bruger den netop i skolen til de programmer, du nævner og det fungerer fint.
Den larmer faktisk heller ikke mere end de 2 bærbare med centrino-teknologi, som vi også har - måske fordi de begge har et stort grafikkort.
Batteritiden er lidt kortere, men så er det altså billigere (400 kr.) at købe et ekstra batteri end at investere i en bærbar til over 6000 kroner.
Avatar billede mikkelk Nybegynder
01. december 2005 - 17:51 #11
Det er jo netop det... formålet er ikke en super computer der kan klare alt. Den skal blot være nogenlunde fremtidssikret, således at den også vil kunne køre næste version af diverse kontorprogrammer, men mere behøver den ikke kunne trække.
Så er der ikke nogle gode konkrete bud til under de 6000 kr.?
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. december 2005 - 19:50 #12
http://infohuset.dk/product.asp?product=1463

P.s. Der står den vejer 8000 gram - det er så man kan regne fragt ud og ikke notebookens vægt!

Den vejer 2.6 Kg :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. december 2005 - 19:50 #13
Og det var et svar ;)
Avatar billede jacobdalby Nybegynder
13. december 2005 - 15:45 #14
Ellers så smut ind på www.shg.dk og se på deres SHG notes. En af mine kammerater har en af de små som koster omkring 5500 eller noget i den stil. Den larmer ikke og kører også stabilt og den fylder heller ikke.