Avatar billede chrnb Nybegynder
23. april 2001 - 14:17 Der er 5 kommentarer

justering af billedfarver

jeg skal ændre menuen i toppen af denne side:
http://www.dccd.dk/dccd/od.nsf
lægge nogle nye billeder ind, med samme forhold mellem lysegul og menufarven som på den nuværende menu.
nogen der kan finde ud af det i photoshop?
Avatar billede Beach Mester
23. april 2001 - 14:18 #1
Er det koderne på den gule du vil have??
//Beach
Avatar billede Beach Mester
23. april 2001 - 14:23 #2
Den gule: CC9900
De efterfølgende >>> grøn , grøn, rød orange.............
009999
3C6B6B
993334
CD6809
999933
006699
9F700D

Er det til at finde ud af???
//Beach
Avatar billede kdamkjaer Nybegynder
23. april 2001 - 14:39 #3
I photoshop loader du billedet og laver det til greyscale. Derefter laver du det til RGB billede igen.

Så sættes den lysegule som baggrundsfarve, og menufarven sættes til forgrund. Vælg \'Image\' > \'Adjust\' > \'Gradient Map\'

Prøv evt. efterfølgende at lege med \'Image\' > \'Adjust\' > \'Posterize\'

Håber det giver det ønskede resultat.
Avatar billede chrnb Nybegynder
14. maj 2001 - 11:49 #4
kdamkjaer> tak for svaret, jeg har bare det problem at jeg ikke kan finde funktionen i photoshop. jeg bruger vers 5,5... måske er det kun i PS 6,0 at denne funktion findes
Avatar billede tre Nybegynder
19. september 2001 - 22:30 #5
chrnb >> Du kan ændre farvetoningen i et billede ved at bruge funktionen:

    Image -> Adjust -> Variations

Så kan du tone dine billeder til den farve du vil.

Det er en fordel at lave dem til grayscale først og derefter tilbage til RGB eller CMYK. Så får du nemlig kun én farvetone på dit billede. Ellers vil der stadig være nogle af de originale farver tilbage.