Avatar billede jms_nork Nybegynder
29. november 2005 - 16:21 Der er 1 kommentar

Flytte emails mellem 2 imap konti

Jeg skal have flyttet mailkonti fra en gammel mailserver til en ny. Hvis man åbner sit mailprogram og opretter de to konti kan man trække emails fra den gamle mailserver til den nye uden problemer. Det kræver dog at mapperne skal være oprettet på den nye server. Findes der programmer hvor man kan kopiere hele sin mappestruktur over i en anden mailkonti der også kører imap ?

Jeg har ikke mod på en løsning hvor filerne kopieres direkte fra serveren, da det er 2 forskellige platforme og server-software.
Avatar billede ezapdk Nybegynder
23. juli 2007 - 21:25 #1
Jeg har anvendt programmet IMAPCopy med stor success.

http://home.arcor.de/armin.diehl/imapcopy/imapcopy.html

det kræver lidt arbejde med at lave user/password filen - men det er HELE indsatsen værd.