Avatar billede delin Nybegynder
29. november 2005 - 15:08 Der er 7 kommentarer

Hijackthis log

Hej alle.

Jeg har kæmpet med virus/spyware de sidste par dage. Hver gang jeg kører ad-aware og bullguard finder jeg nye virus... selv hvis jeg gør det lige efter endt scanning.

Jeg har lavet en hijackthis log som jeg godt kunne tænke mig i så på

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\ULI5289\ALi5289.exe
C:\Program Files\ULI5289\JMAP5289.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_05\bin\jusched.exe
C:\windows\adtech2005.exe
C:\Program Files\DAEMON Tools\daemon.exe
C:\Program Files\Winamp\winampa.exe
C:\Program Files\MessengerPlus! 3\MsgPlus.exe
C:\Program Files\Pop up Blocker\pd.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\BullGuard Software\BullGuard 5.0\BullGuard.exe
C:\Program Files\SEC\MagicTune3.6_Client_pivot\GammaTray.exe
C:\Program Files\SEC\Natural Color\NaturalColorLoad.exe
C:\Program Files\BullGuard Software\BullGuard 5.0\BullGuardUpdate.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Martin og Camilla\Desktop\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [ALi5289] C:\Program Files\ULI5289\ALi5289.exe
O4 - HKLM\..\Run: [JMAP5289] C:\Program Files\ULI5289\JMAP5289.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\jre1.5.0_05\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [timessquare] C:\windows\timessquare.exe
O4 - HKLM\..\Run: [adtech2005] C:\windows\adtech2005.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Program Files\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Program Files\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Program Files\MessengerPlus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AdobeReaderPro] googlex.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [AdobeReaderPro] googlex.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Pop up Blocker] "C:\Program Files\Pop up Blocker\pd.exe" Minimize
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [BullGuard] "C:\Program Files\BullGuard Software\BullGuard 5.0\BullGuard.exe"
O4 - Global Startup: Color Calibration.lnk = C:\Program Files\SEC\MagicTune3.6_Client_pivot\GammaTray.exe
O4 - Global Startup: MagicTune3.6.lnk = C:\Program Files\SEC\MagicTune3.6_Client_pivot\MagicTuneTray.exe
O4 - Global Startup: NaturalColorLoad.lnk = ?
O9 - Extra button: PD - {060AAF76-7A21-4A28-BF0F-43F71BB039CD} - C:\Program Files\Pop up Blocker\pd.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_05\bin\npjpi150_05.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_05\bin\npjpi150_05.dll
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: Extensions - C:\WINDOWS\system32\i6jq0g15e6.dll
O23 - Service: BullGuard LiveUpdate (BGLiveSvc) - BullGuard, Ltd. - C:\Program Files\BullGuard Software\BullGuard 5.0\BullGuardUpdate.exe
O23 - Service: BullGuard Main (BGMainSvc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\svchost.exe" -k bg5 (file missing)
O23 - Service: BullGuard File Monitoring (BsFileSpy) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\svchost.exe" -k bg5 (file missing)
O23 - Service: BullGuard Firewall (BsFirewall) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\svchost.exe" -k bg5 (file missing)
O23 - Service: BullGuard Email Monitoring (BsMailProxy) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\svchost.exe" -k bg5 (file missing)
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: microsoftwindowsdllhost32 (windowsdllhost32) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\windows32dll.exe (file missing)

Ser det forkert ud?
29. november 2005 - 15:26 #1
(Du skal lige have toppen af loggen med...)

Rynker lidt på næsen over [MessengerPlus3] !!!
Avatar billede delin Nybegynder
29. november 2005 - 15:32 #2
Ups... du får lige toppen her

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 15:30:33, on 29-11-2005
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)
30. november 2005 - 07:10 #3
(Der bør dukke en HiJackThis 'tyder' op - standby... for der ER 'snavs' ifølge din log...)
Avatar billede fromsej Praktikant
30. november 2005 - 07:43 #4
Der er blandt andet Look2Me i loggen, samt lidt virus/orm.
Hvis andre ikke gør det, så kigger jeg på den sidst på eftermiddagen.

Søg på l2mfix, det skal bruges her.
30. november 2005 - 10:20 #5
<fromsej>: Har hørt/læst om dig - Just Go For It...

Mit foreløbige forslag - rent HiJackThis mæssigt:
O4 - HKLM\..\Run: [ALi5289] C:\Program Files\ULI5289\ALi5289.exe
O4 - HKLM\..\Run: [JMAP5289] C:\Program Files\ULI5289\JMAP5289.exe
O4 - HKLM\..\Run: [timessquare] C:\windows\timessquare.exe
O4 - HKLM\..\Run: [adtech2005] C:\windows\adtech2005.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AdobeReaderPro] googlex.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [AdobeReaderPro] googlex.exe
O20 - Winlogon Notify: Extensions - C:\WINDOWS\system32\i6jq0g15e6.dll

O23 - Service: BullGuard Main (BGMainSvc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\svchost.exe" -k bg5 (file missing)
O23 - Service: BullGuard File Monitoring (BsFileSpy) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\svchost.exe" -k bg5 (file missing)
O23 - Service: BullGuard Firewall (BsFirewall) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\svchost.exe" -k bg5 (file missing)
O23 - Service: BullGuard Email Monitoring (BsMailProxy) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\svchost.exe" -k bg5 (file missing)
O23 - Service: microsoftwindowsdllhost32 (windowsdllhost32) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\windows32dll.exe (file missing)

... men la' <fromsej> 'bestemme' ...

(Og så den der  [MessengerPlus3]  ???)
Avatar billede fromsej Praktikant
30. november 2005 - 20:29 #6
dr1 >> Forhåbentlig noget pænt.*S*
Ang. dit forslag, noget af det er legalt nok.
De to øverste 04 og alle 023 undtaget den nederste.
timessquare og adtech har jeg ikke tjekket, men de "lugter" lidt.*S*
Det tager vi til sidst under oprydningen, Look2Me skal væk først.

Hent L2mfix.exe fra et af disse steder:
http://www.atribune.org/downloads/l2mfix.exe
http://www.downloads.subratam.org/l2mfix.exe

Gem filen på dit Skrivebord og dobbeltklik på l2mfix.exe. Klik på Install knappen og følg instruktionerne. Åben herefter den nye mappe der er dannet på dit Skrivebord (l2mfix). Dobbeltklik på l2mfix.bat og vælg option 1 (Run Find log) ved at taste "1" og "Enter". Din computer bliver nu scannet - efter et par minutter åbnes en tekstfil i Notesblok. Kopier indholdet herind.

NB: Du må ikke køre option 2 eller andre af filerne i l2mfix mappen, før du er blevet bedt om det.

Hvis du modtager en fejlmeddelelse om at "C:\windows\system32\cmd.exe" eller "C:\windows\system32\autoexec.nt" ikke kan køre, så luk programmet ned. Kør herefter L2Mfix igen, og vælg pkt 5, eller besøg den hjemmeside som linkes til i l2mfix-mappen, for at fixe problemet.
08. december 2005 - 11:22 #7
delin -> (Hvad endte denne tråd med?)