Avatar billede drzulu Nybegynder
28. november 2005 - 23:39 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

WRT54G Firmware update fejler

Har kigget lidt i eksisterende tråde men kan ikek finde nogen løsninger eller nogen med samme problem.

Jeg kan ikke opdatere firmwaren og kører derfor med Firmware Version: v1.00.1!

Når jeg kører opdateringen siger den "Upgrade are failed!"

Har forsøgt med nyeste version fra den danske hjemmeside og også med ældre versioner som alle findes her:

ftp://ftp.linksys.com/international/firmware/

Ved sku ikke hvad jeg skal gøre. Help me
Avatar billede rebecca Novice
29. november 2005 - 01:01 #1
Prøv at hente den nyeste firmware, reset så din router når denne er startet op igen prøv da at installere firmwaren
Avatar billede rebecca Novice
29. november 2005 - 01:04 #2
Sidste nye firmware hedder ver.4.20.8
Avatar billede rebecca Novice
29. november 2005 - 01:24 #3
Hej igen har lige prøvet at installere firmware ver.4.20.8 på min WRT54G router det virker fint så burde den også virke på din
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. november 2005 - 05:53 #4
Du prøver ikke at opgradere via trådløs vel?
Avatar billede drzulu Nybegynder
29. november 2005 - 19:08 #5
James t dk -->

Jo det gør jeg faktisk! Nu du spørger kommer jeg i tvivl om det kan lade sig gøre...

Rebecca - tak men vil gerne undgå at resette routeren da jeg vil beholde mine
indstillinger.

Er løsningen at køre upgrade via LAN netkort?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. november 2005 - 22:31 #6
JA du skal have kabel i. Og via et ikke trådløst netkort.
Avatar billede rebecca Novice
29. november 2005 - 22:42 #7
Jeg må have været heldig, jeg opgraderede firmwaren på min  linksys wrt54g i går via trådløst netkort, men nu du siger det james t dk så kan jeg da godt huske at det står i manualen at man skal bruge kabel.

drzulu>>> Jeg kan godt forstå du vil beholde dine indstillinger men du kunne jo tage en backup først :o)
Avatar billede drzulu Nybegynder
29. november 2005 - 23:04 #8
Har lige forsøgt med kabel uden held. Skal nok forsøge med reset. Man kan som Rebecca siger jo bare lave en backup. Men må vente til imorn da PC ´en med kabelet er i et værelse, hvor der bliver sovet igennem lige nu :)

Kabel vi et trådløst netkort? Er det muligt? *g*
Avatar billede drzulu Nybegynder
30. november 2005 - 11:40 #9
Det virker stadig ikke! Har resat routeren men får stadig samme fejl.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. november 2005 - 12:11 #10
Hvilken version er din Router? Det står på labelen under bunden (normalt wrt54g v??)?
Hvilken version er den firmware der er i den nu (ses ind i web administrationen)?
Avatar billede drzulu Nybegynder
30. november 2005 - 12:16 #11
Router = wrt54g v5

Firmware Version: v1.00.1!
Avatar billede rebecca Novice
30. november 2005 - 17:02 #12
her du husket at pakke firmwaren ud først?
Avatar billede drzulu Nybegynder
30. november 2005 - 18:39 #13
Ja det har jeg
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. december 2005 - 05:49 #14
en v5 har fået ny motor, den køre ikke linux lige som v1 til v4. Derfor er der også nyt firmware nummer og du har den nyeste! Du kan ikke opgradere den til den gamle SW.

http://www.dslreports.com/forum/remark,14563605
WRT54G v5 Warning

NO 3rd Party Firmware exists for this model. the problem is the amount of RAM (2/8Mb) and the OS is VxWorks and not Linux.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. december 2005 - 05:52 #15
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. december 2005 - 05:53 #16
Men det er en US version, den sender ikke med fuld styrke.
Avatar billede drzulu Nybegynder
01. december 2005 - 16:56 #17
De fraråder jo at bruge firmware fra US verioner til europæiske routere...

Er det nu klogt jeg opgraderer?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. december 2005 - 21:56 #18
Vent med at opgradere til ETSI udgaven kommer.

Oplever du nogle fejl?
Avatar billede drzulu Nybegynder
02. december 2005 - 14:42 #19
Jeg har for nylig fået en 10mb/10mb forbindelse.

Man skulle tro online spil ville virke uden problemer, så længe man forwardede de rigtige porte. Men det tyder på routeren ikke reagerer på de indstillinger jeg har sat.

Der er helt sikkert noget i vejen et eller andet sted. Der er intet udstyr mellem stikket i væggen og min wireless router.
Avatar billede svindler Nybegynder
12. december 2005 - 08:48 #20
US versionerne kan køre med kraftigere sendestyrke (hvilket er i ulovligt i Danmark). Til gengæld har de et marginalt smallere frekvensbånd at gøre godt med.
Avatar billede drzulu Nybegynder
02. januar 2006 - 12:13 #21
Nu har jeg fået installeret den nye firmware til version 5.
Kører lige så stabil som før men jeg har stadig problemer med online spil.
Avatar billede maansson Nybegynder
30. juli 2006 - 14:55 #22
Jeg har haft en masse problemer med min router, mest specifikt at den faldt ud når der var aktivitet mellem en ethernet forbindelse og et trådløst netkort fx. streaming af musik eller video fra min server (netværkskabel) og min laptop (trådløst).

Det har jeg igen i dag forsøgt at løse:
- installeret linksys firmware 1.06EU og firmware 1.0.9US ingen af dem hjalp

Efter al min søgning gik det så op for mig at jeg ikke var den eneste og da jeg netop har en af de nyere (v.5 & 6) modeller som ikke kører linux kunne jeg ikke opgradere firmware'en.

MEN jeg fandt en udvej:
http://www.wrtrouters.com/guides/upgradetolinux/

Bemærk dog:
1. hent alle filerne gør ikke som de beskriver én af gangen
2. første upgrade går fint vie webinterface, men det næste gik ikke for mig, jeg måtte bruge tftp.exe
3. jeg oplevede flere gange at skulle genstarte routeren (strøm on/off) for at jeg kunne køre den næste firmware upgrade
4. default pass og username for dd-wrt er root:admin
5. jeg måtte rette en del frem og tilbage før den fandt min IP adresse selv om den skulle komme automatisk

Efter:
* ingen udfald mellem trådløst og kabel
* væsentligt højere hastighed ind til min webserver udefra
* generelt føles det som om at det er blevet lidt mere hurtigt
* linux shell log'in i et split (kunne før vente 5-10 min på at blive spurgt om password)