Avatar billede mortensorensen Nybegynder
23. april 2001 - 13:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvor stor trafik?

Lad os nu sige at jeg har en website med 10.000 - 20.000 besøgende om dagen, hvor stor en server bør jeg så købe? En 350@366 mhz. 128 ram på Win2k kan ikke gøre det?
Avatar billede limemedia Nybegynder
23. april 2001 - 13:23 #1
kommer an på kompleksiteten, kun html sider eller tunge database kald/queries... Uden at kende din site, nuværende konfiguration, load m.v. har vi ikke en ærlig chance for at guide dig på vej
Avatar billede disky Nybegynder
23. april 2001 - 13:28 #2
jeg er helt enige, det er ca,. som at spørge om en bil er stor nok den skal kunne køre 200 km om dagen,

ja hvor, og med hvad osv.
Avatar billede mortensorensen Nybegynder
23. april 2001 - 13:56 #3
Hehe ja okay, den skal klare MySQL - normale kald, bare hvis hver bruger fks. skal kalde databasen 5 gange i løbet af besøget.. der udover kører der ASP hvor der bare skal køre nogenlunde normale scripts - så hårde er de da heller ik :O)
Avatar billede disky Nybegynder
23. april 2001 - 14:04 #4
det svarer til 0.231 bruger per sekund. (20000 brugere)

Det kan den server godt klare hvis belastning er jævn over hele dagen.

Men det er belastningen ikke, men prøv det, jeg tror heller ikke du går fra 0 - > 20000 brugere øjeblikkeligt, så du kan jo holde øje med om den kan følgemed.

Men noget mere ram ville bestemt ikke skade.
Avatar billede thomasledet Nybegynder
23. april 2001 - 20:14 #5
disky>bestemt ikke.... en server med så mange besøgende bør have mindst 256mb... så man kan cache sider for at spare på disk- og cpu-forbrug...
Avatar billede mortensorensen Nybegynder
28. april 2001 - 09:10 #6
Okay, tak!