Avatar billede minau Nybegynder
28. november 2005 - 21:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kommentare til funkcioner i DLL

Når Man nu har lavet et ///<summary> ved sine funktioner i visualstudio, så er det jo meget smart at man kan se hvad man har skrevet når man ellers skal kalde den igen (den gule firkant når man skriver funktionsnavnet).

Men men men nu er det jeg skal kompilerer min klasse til en dll. Når man så bruge denne dll i et andet projekt er der pludselig kun navnene på funktionerne tilbage i beskrivelsen (den gule firkant). Allle ens mojsommeligt udarbejdede summaries er ikke til at se.

er det muligt at kompilerer til en dll der kan vise kommetarene?
Avatar billede burningice Nybegynder
28. november 2005 - 21:39 #1
når du compilerer din dll bliver der genereret en xml-fil. Denne skal embeddes i din dll-fil, eller bare vedlægges i samme directory som din dll.
Avatar billede minau Nybegynder
28. november 2005 - 21:47 #2
Hvis man går ind i egenskaber for projektet ind i build  så kan man neders sætte × i XML documentation file. Den laver nu en XML til der ganske rigtig indeholder alle kommentarene.

Men det virkede ikke umidelbart at have den XML i samme mappe. Hvordan embedder man den i dll'en?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
28. november 2005 - 22:41 #3
Du kan lave en html dokumentation udfra xml filen, så er magen til msdn's med programmet ndoc:
http://ndoc.sourceforge.net/
Avatar billede burningice Nybegynder
29. november 2005 - 14:44 #4
har du genstartet visual studio efter at du har lagt xml-filen ind i samme dir som dll-filen? Og husk, det skal være i den mappe som at du har lavet en reference til dll-filen fra, og altså ikke output dir'et som din compiler smider dit færdige program her i.
Avatar billede minau Nybegynder
14. november 2006 - 19:34 #5
smid svar?
Avatar billede burningice Nybegynder
14. november 2006 - 20:48 #6
mig?
Avatar billede burningice Nybegynder
14. november 2006 - 20:48 #7
mig?