Avatar billede pernilles1 Nybegynder
28. november 2005 - 18:43 Der er 11 kommentarer

Oprettelse af ny bruger?

Hvordan opretter jeg en ny bruger på et netværk?

På forhånd tak

Pernille
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
28. november 2005 - 18:47 #1
definere nærmere? Hvilket system, hvilken opsætning? hvilken type bruger?
Hvis serveren er Actice diretory installeret, så åbner du bare active directory computer and users
Avatar billede pernilles1 Nybegynder
28. november 2005 - 19:00 #2
Vi køre med xp pro og har en win2000 server og en mail server som brugeren ligeledes skal tilknyttes (microsoft exchange) brugeren skal have adgang til hele netværket -de forskellige drev m.v. Jeg  ved faktisk ikke om vi har Actice diretory installeret... hvordan kan jeg se det?

Det er første gang jeg bevæger mig ud i dette... så er ikke liiige så hurtig ;-)
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
28. november 2005 - 19:09 #3
Jeg er ked af men i det tilfælde kan jeg ikke indestå for at hjælpe dig, da det kan være en meget kompliceret adfære at oprette en bruger i et firma-netværk.
Jeg vil ikke kunne klare det uden at se opsætningen i forhold til de eksisterende bruger. Hvilket sikkerhedsmæssigt set ikke kan anbefales at der skrives udskrifter fra dette herind.
Du bliver nød til at tage fat i enten netværksadministratoren, og hvis det pludselig er blevet dig. :-) Vil jeg anbefale dig at tage kontakt til et ekstern firma, som kan give noget undervisning og sikre at backup mm er fuldt funktions dygtigt.
Avatar billede pernilles1 Nybegynder
28. november 2005 - 19:23 #4
Backup mm ved jeg er fuldt funktionsdygtigt :-) så hvis jeg skulle lave rav i den ken det genoprettes.

Men kan det ikke forklares? hvad er det præcist du skal vide mht opsætning af de brugere der er?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
28. november 2005 - 19:38 #5
En lille introduktion:
http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/windows2000serv/howto/userdata.mspx

Jeg ved ikke hvordan jeres gruppepolitik ser ud:
- f.eks. benyttes roaming profiles, el. er det kun en administration af adgangen til de enkelte pc'er + netværksmapperne.
Findes der forskellige OU's til styring af brugere.
Hvordan er strukturen mht. exchange.
Der er for mange fejlkilder, samt det vil tage 3-4 timer på denne måde hvis vi skal sikre det virker 100% korrekt.
Avatar billede pernilles1 Nybegynder
28. november 2005 - 20:00 #6
Er det noget der ville kunne forklares over telefonen?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
28. november 2005 - 20:04 #7
Nej ikke fornuftigt - man skal helst sidde foran - så man kan se strukturen i systemet. Jeg ved ikke om der er andre der vil tage forsøget men jeg tør ikke.
Avatar billede pernilles1 Nybegynder
28. november 2005 - 20:21 #8
Hmmm... nå ok øv, men tak alligevel.
Avatar billede pernilles1 Nybegynder
28. november 2005 - 20:34 #9
Ok fik lige en idé.... kan man ikke beholde en gammel bruger men ændre navnet? feks. hvis en medarbejder ikke er der mere, men ikke er blevet slettet i systemet.??
Avatar billede pernilles1 Nybegynder
28. november 2005 - 20:57 #10
En sidste ting hvis det skulle være en hjælp... til min hjælp :-) vi benytter roaming profiles og der findes ikke forskellige OU's
Avatar billede billund Nybegynder
29. november 2005 - 12:23 #11
Du kan altid h-klikke på en bruger og vælge copy, så får den nye bruger de samme grupper, logon script og profil sti, som den bruger du kopiere. Du skal sørge for at ændre profil stien og brugerens h-drev hvis det bliver sat via AD.
En god ide er at kigge på en af de brugere som du har i forvejen, så du kan se hvilken felter du skal ændre.