Avatar billede train Nybegynder
28. november 2005 - 12:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

validering af en textbox

TextBox tb;
tb = (TextBox)(e.Item.Cells[3].Controls[0]);
alarmtempmin = Convert.ToInt16(tb.Text);

Jeg arbejder på en webform. Det jeg gerne ville, var at validere tb inden den bliver skrevet over i  alarmtempmin, om værdien er et decimaltal mellem -40,0 til 50,0 , med ét decimal.

nogen der kunne være behjælpelig med dette ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
28. november 2005 - 12:53 #1
du kan bruge en range validator.
<asp:RangeValidator ID="rangetxtAntalKontroller" ControlToValidate="txtAntalKontroller" Display="Dynamic" ErrorMessage="tallet skal være mellem -40 og 50" MinimumValue="-40" MaximumValue="50" Type="Double" runat="server">*</asp:RangeValidator>
Avatar billede train Nybegynder
28. november 2005 - 14:41 #2
tak skal du have, det var lige hvad jeg søgte. smid et svar og det bliver belønnet ;)
Avatar billede train Nybegynder
28. november 2005 - 14:42 #3
dr chaos, hvis du havde et tip til http://experten.dk/spm/667322 som du har kigget lidt på ville jeg være taknemmelig
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
28. november 2005 - 15:26 #4
jeg gør begge ting