Avatar billede ger2001 Novice
28. november 2005 - 10:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

langsomt forbindelse

Jeg har en computer i et netværk der kører lidt asp. Den kører med winnt. Problemet er at det tager lang tid at komme på den hvis man bruger citrix til at komme på den, men hvis man går direkte til den er den der med det samme. Da der er mange der ikke har en stadionær computer bliver det ret irriterrende i længden.
Avatar billede ger2001 Novice
01. december 2005 - 08:51 #1
Ok har fundet ud af det sandsynligvis ikke er winnt-serveren det er galt med, har også prøvet med en 2000 med samme resultat. Winnt er sat op som en computer der er del af den samme arbejdsgruppe som alle computere i netværket.
Kan det virkeligt passe at der ikke er nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede benny_thomsen Nybegynder
07. december 2005 - 11:04 #2
Min erfarring siger mig at Serveren skal være primos motor i et DOMÆNE, hvorefter pc'erne skal meldes ind i dette domæne
mvh
Benny
Avatar billede ger2001 Novice
07. december 2005 - 11:21 #3
Har ingen erfaring med at sætte servere op. Her er en lille forklaring på hvordan det ser ud:
Har flere comp der alle bruger citrix for at komme i kontakt med hovedserveren. Jeg har så lavet en lille winnt-baseret serveren den skal køre lidt asp. Når man så skriver http:\\computernavn kommer den side frem. Håber du kan forstå mig.
Alle computerne er medlem af samme arbejdsgruppe.
Avatar billede ger2001 Novice
19. december 2005 - 07:50 #4
Nåh men jeg lukker dette her.