Avatar billede Slettet bruger
27. november 2005 - 11:36 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

kiss dp 558 200 gb

Jeg vil gerne købe ovenstående på grund af harddisken, men er blevet totalt i tvivl om, hvor mange restriktioner der er indbygget i produktet.

Ved at slå op på diverse forhandlersites, står der nogle steder, at maskinen i-k-k-e er regionfri. Jeg kan altså ikke købe en dvd i usa og spille den på maskinen?
Hvis dette er rigtigt er det da latterligt. Jeg har købt dvd afspilningsmaskiner i aldi til 400 kr. der kunne spille alt.

Er der nogen der ved, hvad det er, man i-k-k-e kan gøre med denne maskine?

Kan man afspille både pal og ntsc?
Kan man afspille dvd'er fra alle geografiske regioner?
Kan man kopiere en musik cd ned på harddisken?
Kan man kopiere en film dvd ned på harddisken?
Avatar billede levich Nybegynder
27. november 2005 - 13:06 #1
Prøv at læse den her anmeldelse: http://www.cdrinfo.com/Sections/Reviews/Specific.aspx?ArticleId=13792
Måske giver den nogle svar.
NB: jeg har ikke læst den igennem.
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2005 - 14:16 #2
> levich
Tak for tippet, men den anmeldelse giver ingen svar på mine spørgsmål.
Avatar billede levich Nybegynder
27. november 2005 - 17:32 #3
Tja, på side to står der at PAL, SECAM og NTSC understøttes.

Her http://www.kiss-technology.com/?p=558&v=users, står der at " Please note that original audio CDs, video CDs, and DVD videos cannot be copied down to the hard disk!". Men du kan konvertere en audio-cd til mp3 på din computer, og derefter kopiere filerne til kiss 558 harddisken.

Her http://www.eksperten.dk/priser/movies/afspillere-vis.asp?Kode=A000313, står der, at den er regionsfri - dvs. du kan afspille DVD fra alle verdensdele.
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2005 - 17:31 #4
>levich
Hmmm..tjae..du skal nok få point'ene, men svar mig lige på, hvorfor der på ekspertens øverste (billigste valg)på 200 GB modellen (som er den jeg spørger om)

http://www.eksperten.dk/priser/movies/afspillere-vis.asp?Kode=A000784

http://www.mm-vision.dk/default.asp?dvarenr=9349&menu=dvd

står, at den netop IKKE er kodefri??? (og i øvrigt heller er macrovisionfri?)
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2005 - 17:32 #5
Er der nogen på eksperten, der rent faktisk ejer en kiss dp 558 200 gb?
Og som rent faktisk kender svarene?
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2005 - 17:35 #6
"KiSS Kodefri
Vær opmærksom på at KiSS' fabriksgaranti bortfalder ved kodefri, ved køb hos MM-Vision.dk som kodefri overtager vi garantien(Derfor den lidt højere pris ved kodefri). OBS: Hvis du selv vil rode med at lave din afspiller kodefri så husk at garantien bortfalder."
Avatar billede levich Nybegynder
28. november 2005 - 21:37 #7
Ja ok, den kan gøres kodefri, men så bortfalder fabriksgarantien.
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2005 - 13:54 #8
Ja spørgsmålene er jo ikke optimalt afklaret :-) men der er åbenbart ingen, der kan bidrage med noget bedre...
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2005 - 16:27 #9
Til andre interesserede:

KISS oplyser:
" (...) Vi må desvære ikke producere Regions Fri eller Macrovision fri afspillere (...)"

Trist, det ser jo ud til at være et totalt fremragende produkt. Men hvem vil i dag købe en DVD maskine, der ikke er regionsfri?
Avatar billede smalle Nybegynder
05. december 2005 - 21:17 #10
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2005 - 17:41 #11
Tak smalle! Det var super venlig hjælp!