Avatar billede qazimodo Nybegynder
26. november 2005 - 19:35 Der er 6 kommentarer

mulig reklamation.

Hej!

Har haft problemmet på http://www.hol.dk/traad.asp?fID=0&tID=309487 , uden resultat...

Men her in short:
Jeg købte i sidste uge en computer med:
athlon64 3500+
Club3d 7800GT
ASUS A8N Deluxe
TerraTec tv-kort
+det løse

Systemet har dog vist sig at være MEGET ustabilt. Driveren der følger med bundkortet får systemet til at crashe. Har downloadede nye drivere og de fungere, indtil idag.

1: Nye driver installeret - OK
2: Div medfølgende programmer (små) - Ok (incl. norton AV)
3: 10 gb filer fra Lan på alternativt drev (D:)- OK
4: HalfLife + STEAM installeret og msnmsgr slået fra i msconfig - NU STÅR DER DEN IKKE KAN FINDE ET DREV AT BOOTE FRA når jeg tænder computeren!!!!

I BIOS er primary master DVD-drevet
Primær SATA er der intet!!! (her skulle min HD være)

inden da påstod WinXP "at jeg sikkert kan fjerne min HD" (opfatter den som ekstern, el. en usb key el.l.), kan det have noget med sagen at gøre?

Jeg installere SW-IDE driveren, og foretager mig ikke mere...
Den tror stadig at enheden kan fjernes......

Tror i det er hardware eller?
Stil gerne uddybende spørgsmål :-)
Avatar billede off-line Nybegynder
26. november 2005 - 20:47 #1
Helt kort, når du køber en ny computer, SKAL den fungere korrekt, ellers er det
sælgers problem. Send den tilbage.
Avatar billede strych9 Praktikant
26. november 2005 - 21:27 #2
Tjah.. Din harddisk er stået af. Har åbenbart været semi-defekt da du fik den og har udåndet endeligt nu. Der er ikke så meget andet at sige end at du skal benytte dig af din garanti på udstyret snarest.
Avatar billede qazimodo Nybegynder
28. november 2005 - 17:54 #3
Hmmm...den blev indleveret idag....
Sælger sagde at det lød som et driverproblem, selvom jeg nu ikke tror meget på det.
Forslag stadig velkomne, og 200p stadig på højkant.
Avatar billede strych9 Praktikant
28. november 2005 - 18:46 #4
Du har ikke installeret 64 bit Windows på den eller noget i den stil vel?
Avatar billede qazimodo Nybegynder
28. november 2005 - 18:58 #5
overhovedet ikke, standard XP pro....
Prøvede også med sp 1. Det virkede ikke.
SP2 holdt til de fleste drivere, men crashede også efter skærmdriveren....Bios kunne ikke finde HD, og inden det totale kolaps, troede den at disken var ekstern. Havde jeg ren-formateret den og geninstalleret hvade den formegentlig igen fundet hd til at være ekstern. Sådan var det i hverfald før.
Avatar billede strych9 Praktikant
28. november 2005 - 23:23 #6
Ok, vi må vente til den kommer tilbage. Jeg tror nu bare de udskifter harddisken. Hvis det ikke er den så må det være en f'ed up harddisk controller.