Avatar billede pc-stupido Nybegynder
26. november 2005 - 13:53 Der er 9 kommentarer

Kan man ikke dele en bærbar computer?

Jeg har købt en bærbar sammen med en anden. Meningen var at vi skulle deles om den afhængig af vores studier.

Nu er problemet imidlertid, at jeg har fået den tilsluttet min internetforbindelse, og nu skulle den anden så bruge computeren, men kan ikke komme på nettet, da den står registret i mit navn (min forbindelse).

Kan den ikke deles mellem to forbindelser?
Avatar billede hite Nybegynder
26. november 2005 - 13:58 #1
Jo sagtens. Hvilket styresystem har du på, og hvor gammel er computeren?
Hvilken slags internetopkobling: er det bredbånd eller modem.
Bruger du en netledning eller trådløs opkopling.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
26. november 2005 - 13:58 #2
Hvad er det for en forbindelse?
Avatar billede pc-stupido Nybegynder
26. november 2005 - 14:27 #3
Vi har begge esenetforbindelse via kabelmodem. Computeren er helt ny. Købt for en uge siden.
Avatar billede hite Nybegynder
26. november 2005 - 14:36 #4
Den nyeste windows burde selv finde ud af at sætte ethernet-forbindelser op. Uanset hvis forbindelse den er registreret til (den burde selv registrere det).

Hvilken fejl opstår helt præcis? Kommer der en meddelelse?
Avatar billede pc-stupido Nybegynder
26. november 2005 - 14:42 #5
Næh. Problemet er at der slet ingenting sker. Den fandt den også selv, her hos mig.
Avatar billede hite Nybegynder
26. november 2005 - 14:44 #6
Er det når du trykker på Internet Explorer der ingenting sker? Hvad står der i adresse-feltet (der hvor www-adresserne skrives)?
Avatar billede pc-stupido Nybegynder
26. november 2005 - 15:11 #7
Når man trykker på explorer kommer esenetsiden frem (den til oprettelse), så kan man indtaste sit password, men så kommer der bare en side, hvor der står, at computeren er oprettet hos en anden bruger, og så kan man ikke komme videre derfra.
Avatar billede hite Nybegynder
26. november 2005 - 15:16 #8
Ah der var en meddelelse. Jeg antager at esenet er noget med kabelnet i Esbjerg. Mit forslag er at gå ind på siden
http://hotel.esbjergkommune.dk/custom/support_form_jmail.asp
og skrive en _GRUNDIG_ beskrivelse af fejlen. Måske ved de mere om login-systemet, som ikke er noget alle mennesker har.
Avatar billede hite Nybegynder
26. november 2005 - 15:16 #9
Det var mit svar