Avatar billede clausj Nybegynder
26. november 2005 - 13:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

isætning af ekstra Harddisk

Hej,

Jeg har været ved at sætte en ekstra Harddisk (250 GB) i en lidt ældre pc´er (pentium II) (windows 98) - computeren registrere ikke rigtig at der er isat en ny HD ....  (ikke sata) - Det er første gang jeg prøver en sådan operation. `lusen` - vist også kaldet jumper - skal sikket sidde et bestemt sted, Hvor?  er der andet jeg skal foretage mig? Harddisken skal fungere som en ekstra, dvs. den eksisterende (C:) skal stadig være den primære.....    Kan nogen give en eksakt beskrivelse af arbejdsgangen?  på forhånd tak  Mvh. Claus
Avatar billede n3wbi Nybegynder
26. november 2005 - 15:02 #1
Hvis windows ikke finder den, har du checket om BIOS finder den?
Den kan jo til ældre maskiner godt være for stor til at BIOS kan/vil finde den :-(
Tror også der er noget med at FAT16 i windows 98 ikke kan finde ud af så store diske, så vidt jeg husker..
Tror evt det nemmeste vil være med et RACK og køre den som USB ekstern disk måske
Avatar billede hottadpole Nybegynder
26. november 2005 - 19:12 #2
Arbejdsgangen er såre simpel. Den gamle holder du nallerne fra. Den nye skal jumpes som slave eller i sjældne tilfælde som cable select. Som n3wbi er inde på er det yderst tvivlsomt hvad din maskine registrer den nye som. Mit bud vil være 8,4 GB og det er der jo ikke meget grin ved. Du kan ganske vist partitionere dig ud af problemet, men der skal mange partitioner på 8 GB til at fylde alle 250 GB. Hvis du er i tvivl om hvor jumperen skal sættes kan producenten af drevet garanteret hjælpe via nettet. Der plejer at være tegninger af den slags.
Avatar billede clausj Nybegynder
24. december 2005 - 21:47 #3
okay....  svaret går til hottadpole....  vedlæg venligst et svar...!!  mvh. C.J.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
25. december 2005 - 02:09 #4
Fik du liv i dyret?
Avatar billede clausj Nybegynder
25. december 2005 - 09:30 #5
ja, den fandt den godt nok ....  helt fint....  tak!!!