Avatar billede logbuilders Mester
26. november 2005 - 10:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Backup Outlook Express

Hvorfor foreskrives det altid at adressekartotek skal eksporteres når adressebogen er tilgængelig som fil og kan tages med i en backup ligesom alle andre maildata.
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. november 2005 - 11:01 #1
Det er også nok at tage en kopi af filen og lægge den, så OE kan finde den. Almindelig filbehandling er nok, det er ikke nødvendigt at skulle importere/eksportere. Men du bør eksportere dine kontooplysninger (username.ai). Og du bør tage en kopi af dine mails.
Avatar billede logbuilders Mester
26. november 2005 - 11:17 #2
Jo-jo, men alle beskrivelser af backup til Outlook Expres foreskriver altid eksport af mailadresser, og det har bare undret mig.
Men rart med en bekræftelse så send et svar - evt med en kommentar til det med eksport.
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. november 2005 - 11:22 #3
Nu har jeg ikke selv OE installeret, så jeg kan ikke umiddelbart fortælle dig hvor du eksporterer dine kontooplysninger (brugernavn, adgangskode, POP3, SMTP), men du skal i Funktioner -> Konti. Et eller andet sted kan du eksportere dine oplysninger som en AI-fil. Eller er det en AIF-fil? Bliver lige i tvivl. Men anywho, når de er eksporteret, kan du (selvfølgelig) importere dem. Så skal du ikke ned i gemmerne for at finde dine oplysninger fra din udbyder frem :)

Takker for point :)
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. november 2005 - 11:30 #4
Jeg skal lige sige, at det er rimelig nemt at finde eksporter-mine-konto-oplysninger-knappen. Men råb højt, hvis du ikke kan finde den. Så må jeg have fat i en OE :)
Avatar billede case_sensitive Nybegynder
26. november 2005 - 13:51 #5
Du har OE.. msimn under kør.
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. november 2005 - 16:35 #6
Ja, det kan installeres, men det er ikke noget jeg vil have liggende :)