Avatar billede bjarke_g Nybegynder
26. november 2005 - 00:13 Der er 8 kommentarer

Disk error ved install

Jeg har idag været til et linux kursus hvor jeg ville begynde et projekt hvor jeg vil have en debian webserver op at køre.

Men så straks jeg prøver at boote på CD'en kommer denne fejl :

Disk Error 01, AX = 4260, 9F
Isolinux 2.04

Hvad dælen kan det være ? Maskine køre normalt en windows 2000 server, og klare jobbet fint. Jeg kan sagtens boote på andre windows cd'er, men det virker ikke rigtig til at den vil boote på nogen form for linux.. Hver Ubunto live CD, eller Gentoo..

Nogle der har en ide til hvad det kan være, og hvordan det kan løses ?
Avatar billede strych9 Praktikant
26. november 2005 - 00:21 #1
Det lyder som en dårlig brændt CD på mig.
Prøv lige igen at brænde den på et andet medie eventuelt, og med langsom brænde hastighed, samt at den skal brændes som disk-at-once (DAO) og ikke track-at-once (TAO) hvis du har denne mulighed i brænderprogrammet.
Avatar billede bjarke_g Nybegynder
26. november 2005 - 09:12 #2
Jeg har prøvet med 2 CD'er og testet dem i en anden maskine, hvor de fint kan boote op, så det er ikke en dårligt brændt CD, desværre..
Avatar billede strych9 Praktikant
26. november 2005 - 13:02 #3
hmm underligt. Er det en laptop du forsøger at installere på eller?
Avatar billede bjarke_g Nybegynder
26. november 2005 - 20:54 #4
Nope det er en normal stationær.

Der er vel ikke andet at gøre, end at prøve og så gang i install via en bootdisk, og så køre en netinstall ?
Avatar billede strych9 Praktikant
26. november 2005 - 20:56 #5
Tjah, lyder som det hurtigste at gøre. Jeg ved ikke lige hvorfor dit drev ikke vil æde syslinux/isolinux =/
Avatar billede oz2kas Nybegynder
27. november 2005 - 13:29 #6
har du mulighed for at prøve dit optiske drev fra en af de maskiner der godt kan boote cd'en, i din server?
Avatar billede bjarke_g Nybegynder
27. november 2005 - 19:13 #7
ja det har jeg.. Men det er ligemeget, klare den med en bootdisk og en netinstall
Avatar billede oz2kas Nybegynder
27. november 2005 - 21:29 #8
ok.

jeg har blot mistænkt dit drev for ikke at kunne læse mediet ordentligt.