Avatar billede wuhtzu Nybegynder
25. november 2005 - 23:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Form til åbning af andet website

Hey

Først, jeg er ikke særlig meget inde i det her, men kunne virkelig godt tænke mig en form, hvor jeg i en boks kunne indtaste f.eks.: eksempel og når jeg så trykkede send blev der åbnet et nyt vindue med URL'en www.derhvorjegvilhen.dk/eksempel

Er der nogen der kan hjælpe mig med det. Jeg er ikke total idiot og kender godt en smule til php og har stor erfaring med HTML, men kan ikke lige se hvordan jeg skal sno mig ud af den her:)

Håber nogen vil hjælpe
Wuhtzu
Avatar billede amews_aj Nybegynder
26. november 2005 - 00:00 #1
<?
$side = "http://www.minside.dk/";
if ( $_GET['urlen'] != "" ) {
  echo "<script type=\"text/javascript\">window.open('".$side . $_GET['urlen']."','openwindow','width=450,height=500')</script>";
}
?>

<form action="" method="GET">
  <input type="text" name="urlen">
  <input type="submit" value="Åben side">
</form>
Avatar billede wuhtzu Nybegynder
26. november 2005 - 00:13 #2
Tusind tak :) Er ked af jeg ikke kan give dig nogle point for det, da det var en kommentar.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
26. november 2005 - 00:16 #3
Det var så lidt..

Er det i orden at den ikke gør noget hvis man lader feltet være blankt?

Jamen her får du da lige et svar, men behold da det meste selv, 200 er mange point for dette..
Avatar billede wuhtzu Nybegynder
26. november 2005 - 13:30 #4
Jeg kan godt selv bygge videre på det så den gør noget når feltet er blankt. Men endnu en gang tak.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
26. november 2005 - 15:02 #5
Det var så lidt, tak for point.. ;)