Avatar billede meller Nybegynder
07. november 1999 - 12:23 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får man PHP3 til at virke?

Jeg har faktisk flere gange fået det at vide, men nu har jeg prøvet flere HTML editorer og jeg har stadig fået det samme resultat, formen er der men der står stadig en masse PHP kode der ikke gøre andet end at fylde.

Hvad synes du man skal bruge, og præcis hvordan får man det til at blive vist ordentligt?
Avatar billede mule Nybegynder
07. november 1999 - 13:09 #1
Du skal have installeret PHP3.0 og apache webserver på din computer for at få det til at virke.....
Se evt. en vejledning på http://www.ramlev.dk/

Mule
Avatar billede meller Nybegynder
07. november 1999 - 13:20 #2
Ja, det ved jeg godt, det har jeg allerede installeret.
Avatar billede mule Nybegynder
07. november 1999 - 13:24 #3
Så skal du selvfølgelig køre, bøde php3.0 og apache når du ser siderne....
Avatar billede mule Nybegynder
07. november 1999 - 13:27 #4
placer dine php3 filer i htdocs mappen i appache mappen...
Derefter åbner du din browser og skriver localhost/dinphp3fil.php3

Mule
Avatar billede mule Nybegynder
07. november 1999 - 13:28 #5
hov jeg skulle have skrevet det som svar ups!

Mule
Avatar billede meller Nybegynder
07. november 1999 - 18:02 #6
Mit problem er at når jeg sætter en PHP form ind i en af mine sider, så kommer formen, men alt der har noget at gøre med php sidder som normal tekst.

Jeg HAR prøvet at omdøbe dokumentet til .phtml og .php3
Avatar billede mule Nybegynder
07. november 1999 - 19:17 #7
mail, lige et eksempel til mig, så kan jeg lige prøve at se på det... ghm@post1.tele.dk
Avatar billede cyberesben Nybegynder
07. november 1999 - 19:24 #8
eller skrev et eksempel her
Avatar billede mule Nybegynder
07. november 1999 - 20:55 #9
Det eksempel du sendte viser bare en fejlemeddelese, men den burde i hvert fald ikke vis ren PHP kode, prøv at starte din PHP3.0 og din appache server, skriv så localhost i browseren, får at se om det virker...... Hvis ikke så tjek på anything.dk, der har en rigtig god funktion hvor du taster lidt data ind og får spyttet en færdig http.conf fil, og en færdig php ini fil ud.
Den viser ingen PHP kode hos mig....

Mule
Avatar billede mule Nybegynder
07. november 1999 - 21:16 #10
I øvrigt så virker det sdript du sendt ikke, så vidt jeg kunne se skulle det lave en link oversigt, hvor man selv kunne lægge et link ind, er det rigtigt?
Avatar billede meller Nybegynder
08. november 1999 - 20:16 #11
Ja, det var til min søgemaskine.
Men jeg har været på anything.dk, det virker sgu egentlig ikke så godt....
Avatar billede mule Nybegynder
08. november 1999 - 20:18 #12
Hvad mener du?
Avatar billede meller Nybegynder
08. november 1999 - 20:27 #13
jeg har fundet ud af at min PHP 3.0 ikke virker, før DOS vinduet lukker, siger den en eller anden fejlmeddelelse.
Avatar billede mule Nybegynder
08. november 1999 - 20:30 #14
Få læst guiden på anything.dk
Avatar billede meller Nybegynder
08. november 1999 - 20:31 #15
Det har jeg gjort