Avatar billede samwisegamgee Novice
25. november 2005 - 21:36 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Mangler hcwpnp32.dll til Hauppauge WinTV PVR-150MCE

Jeg har lige erhvervet mig en ny computer og med den et TV-kort: Hauppauge WinTV PVR-150MCE.

Computeren er en jeg har samlet selv, og alt virker fint bortset fra installationen af TV-kortet. Når jeg prøver at installere det popper en meddelelse op og informerer om, at hcwpnp32.dll mangler i C:\WINDOWS\system32.

Jeg er ikke helt sikker på, om nævnte dll-fil er en mangel i Hauppauge's installationssoftware eller hos Windows.
Jeg kan dog ikke lige umiddelbart se hvordan det skulle være en mangel fra Windows side.

Jeg vil derfor blive glad, hvis nogen kunne fortælle mig, hvor jeg kan hente nævnte dll-fil.

Jeg har skrevet til Hauppauge, men jeg er lidt utålmodig, derfor sætter jeg min lid til at I kære eksperter kan give mig en alternativ kilde til dll-filen :-)
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
25. november 2005 - 21:42 #1
Avatar billede samwisegamgee Novice
25. november 2005 - 22:28 #2
Jeg kan desværre ikke bruge den side.
Når jeg trykker på "Free Trial" for at registrere mig, så kommer der bare en "Siden kan ikke vises".
Du har vel ikke en anden kilde. En der ikke kræver registrering?

Da jeg tidligere har været ude for ovennævnte problem med andre sider, så vil jeg dog prøve igen i morgen, da problemet formentlig/forhåbentlig ikke er permanent.

Foreløbig tak. :-)
Avatar billede off-line Nybegynder
25. november 2005 - 22:29 #3
Avatar billede samwisegamgee Novice
25. november 2005 - 22:35 #4
Som jeg skrev, så har jeg allerede skrevet til dem, men jeg er lidt utålmodig.
Avatar billede off-line Nybegynder
25. november 2005 - 22:58 #5
Det er en Hauppauge driver. Har du prøvet at downloade driversættet til MCE?
http://www.hauppauge.co.uk/pages/support/support_mce.html
Avatar billede off-line Nybegynder
25. november 2005 - 23:12 #6
Ja den er der hvor jeg skrev. Jeg har taget den ned, og hvis du ikke kan finde den
kan jeg sende den til dig. Den fylder kun 196k.
Avatar billede samwisegamgee Novice
25. november 2005 - 23:43 #7
gotfred, det er nu downloadet og kørt og den har nu tilsyneladende fundet dll-filen, så pointene er naturligvis dine. Desværre kommer der så bare en ny fejlmeddelelse, hvor der står "Your WinTV modeltype can not be determined, or appears to be unsupported. Please make sure your unit has the drivers installed, and is physically plugged in (if USB) Debug Info: Last_HW_Model=26559

Jeg har downloadet og installeret
pvr150_base_driver_2_23258.zip
pvr150_22_23257.exe
WinTV MCE driver CD latest version

Det er når jeg kører sidstnævnte, som er den jeg skal bruge ifølge det papir der fulgte med kortet, at fejlmeddelelsen kommer frem.

Hvis du har en ide til hvad der kan være galt, så vil jeg være superglad og hvis jeg får kortet helt op at køre, så vil jeg gerne smide 60 point oveni, men de første 60 har du naturligvis fortjent.
Avatar billede off-line Nybegynder
25. november 2005 - 23:49 #8
Pakkede du zip filen ud, og valgte, at installere den rigtige driver? Hvis driverne
kokser, ligger der også et program, som kan fjerne driverne "HCWclear"
Avatar billede samwisegamgee Novice
25. november 2005 - 23:57 #9
Ja, jeg har pakket zip-filen ud og installeret programmet. Men jeg synes ikke, at man kunne vælge en specifik fil. Programmet undersøgte og installerede bare om der var de driverfiler der skulle være - som jeg forstår det.
Avatar billede off-line Nybegynder
26. november 2005 - 00:06 #10
Jeg ved faktisk ikke bedre end dette:
WinTV-PVR-150 driver update version 2.2.23257
    To install the driver update:
Note: If you have run HCWCLEAR, after a reboot you will see the Found New Hardware Wizard installation message, hit Cancel. then continue below.

Leave your WinTV-PVR-150 installed in your PC. Follow the following steps:

    * Download two files to your computer:
      WinTV-PVR-150 base driver: pvr150_base_driver_2_23258.zip
      WinTV-PVR-150 driver update: pvr150_22_23257.exe
    * Unzip the pvr150_base_driver_2_23258.zip file to a temporary directory. Windows XP normally unzips this file to the pvr150_base_driver_2_23258 directory.
    * Run HCWDriverInstall.exe from the pvr150_base_driver unzipped folder. This will install the base level WinTV-PVR driver.
      At the completion of the driver install, you should see a message which says Drivers have been updated sucessfully..
    * After Windows has loaded the base driver, run the PVR150_22_23257.exe driver updater.

This will complete the driver installation for the WinTV-PVR-150.

Det vil jo sige, at du skal slette driverne ved hjælp af HCWclear, genstarte, og
derefter installerer driverne. Det er desværre alt hvad jeg kan sige.
Avatar billede samwisegamgee Novice
26. november 2005 - 01:25 #11
Nu har jeg prøvet det 2 gange og begge gange med samme nedslående resultat. Det virker simpelthen ikke. :-(

Hvis du smider et svar, så får du point for mit oprindelige spørgsmål.
Og tak for indsatsen selv om det ikke bar frugt. Også tak til halvamatoer.
Avatar billede off-line Nybegynder
26. november 2005 - 10:57 #12
Surt at du har så meget besvær med det. Men det må kunne lykkes. Desværre har jeg
ikke selv Hauppauge, det anses for at være noget at det bedste, så når du får det
op og køre, bliver du glad for det.
Avatar billede samwisegamgee Novice
26. november 2005 - 12:09 #13
Jeg har nu fået det til at virke, så du har fået de lovede 120 point, da det nok ikke var lykkedes uden dine inputs.
Jeg kan stadig ikke bruge den driver der anbefales i den medfølgende dokumentation, men driveren til det almindelige Hauppauge WinTV PVR-150 virker umiddelbart udemærkedet.
Grunden til at det ikke så ud til at virke efter installationen af driverne til PVR-150-kortet var at jeg helt havde overset de 4 andre filer der skulle downloades for at kunne bruge kortet - altså de filer der installerer tunersoftwaren.

Jeg kan så bare ikke forstå, at den dokumentaion der følger med ikke nævner noget om flere filer der skal downloades, men de forventer nok, at man selv kan finde ud af det.

Anyway - mange tak for hjælpen. Nu virker min nye computer 100% :-D
Avatar billede off-line Nybegynder
26. november 2005 - 12:32 #14
Godt at høre at det lykkedes. Takker for point.