Avatar billede friost Nybegynder
25. november 2005 - 17:21 Der er 1 kommentar

Passivt kølelegme til en Tunderbird

Hey allesammen!

Jeg har købt dette kobber-kølelegme: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?Bedom=true&ID=95531

-og var interesseret i om det kan køre som passivt kølelegme?!

Jeg har en AMD Thunderbird 1,0 GHz. Den minder meget om denne cpu (også på billedet er de ens): http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=170159

Jeg mener, sådan en kæmpe kobberklods burde da kunne køle en gammel Thunderbird 1,0GHz??!

Alles meninger og erfaringer vil kunne hjælpe....!

Hilsen Friost
Avatar billede n3wbi Nybegynder
26. november 2005 - 11:25 #1
Hej Friost

Blot en erfaring..
Jeg har en ældre AMD Athlon 1,33Ghz (i en C model) også med noge passiv køling. Den køre da, men er MEGET ustabil, den ligger konstant på 58-62 grader.
Den virker okay da den kun køre som MAIL server, men lige så snart jeg trække noget på den fryser den og genstarter. Når jeg sætter aktiv cooling på er den på ca 47 grader, og virker helt super..
Det kan ikke anbefales..!!