Avatar billede ulricho Novice
25. november 2005 - 07:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opgradering fra XAL 2.7

Vi kører for øjeblikket med XAL 2.70 applikation og en 3.50 kerne. Revisionen foreslår en opgradering. Tilretningsdelen er temmelig kompleks, men ikke uoverskuelig.

Hvis man gennemfører en opgradering til XAL 3.50 kerne, hvordan ændrer programmeringssproget sig så i XAL'en? Går man så fra det gængse programmeringssprog til et andet programmeringssprog? Hvis man kan programmere lidt idag, må man så formode, at man ikke kan programmere i samme sprog efter en opgradering?

Hvilke strukturer ændrer sig ellers?

Jeg går ud fra at det nærliggende er at opgradere op til XAL 3.50, ikke?
Avatar billede sss64 Nybegynder
25. november 2005 - 08:58 #1
Programmeringssproget er ikke blevet ændret fra XAL version 2.70 til 3.50. Hvis du kan programmere i version 2.70 idag kan du også programmere i version 3.50 !

Jeg går udfra, at hvis du vil opgradere mener du opgradere applikationen til version 3.5.

Siden version 2.70 er der kommet funktioner og DBD triggere er blevet indført i lag-strukturen. Men programmeringssproget er det samme. Kartoteksnavne og felter er engelske - hvilket de sandsynligvis også er i din version (dengang var det muligt med version 2.70 på dansk eller engelsk)

Den seneste XAL version er 3.50 SP4.
Avatar billede ulricho Novice
25. november 2005 - 10:24 #2
Nu er jeg ikke vanvittigt bevant i dette, men hvad er så den grundlæggende forskel mellem 2.70 og 3.50. Er det ikke noget med .NET?

Felterne i dag er danske og ja, jeg mener opgradering af applikationen.

Hvordan ser database-strukturerne ud fremover. Er de de samme som 2.70?
Avatar billede sss64 Nybegynder
25. november 2005 - 10:33 #3
Der er ikke noget .net i XAL applikationen.

Databasen strukturen i XAL 3.50 ligner den du kender fra 2.70. Der er kommet nye felter til, specielt vedrørende nye moduler.
Avatar billede ulricho Novice
25. november 2005 - 10:47 #4
Mange tak ...
Avatar billede mariaf Juniormester
26. november 2005 - 10:48 #5
Og så er der den ikke uvæsentlige ting at alle kartoteker får engelske navne. Det giver lidt tilvæning til de nye navne.
Avatar billede ulricho Novice
26. november 2005 - 11:36 #6
Så kan jeg ikke lige helt indse, hvordan alle referencer i koderne bliver ændret til de engelske navne? Så længe at kartoteksopbygningen forbliver den sammen, så bør det da være overskueligt at opgradere, ikke?
Avatar billede mariaf Juniormester
26. november 2005 - 13:25 #7
Jo, det er overskueligt nok, det er bare væsentligt at gøre sig klart at selv om kan kan kode og kodesproget er det samme, så er kartoteksnavnene og feltnavne nye.