Avatar billede Slettet bruger
07. november 1999 - 11:18 Der er 12 kommentarer og
6 løsninger

Internt Netvært!

*hej*

Jeg har 2 computere som er forbundet i et privat netværk. Problemet er at når jeg klikker på ikonet: Andre Computere vises der ikke andre computere, end den jeg sidder ved, og når jeg går over på den anden er den der.

Den en har win 95 og den anden win 98.

HJÆLP MIG!

Philip

:o
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
07. november 1999 - 14:09 #1
Tjek dine netmasker + subnet IP adresser...
Avatar billede sunesune Nybegynder
07. november 1999 - 18:05 #2
Det kan også godt være svært at få win95 til at kommunikere med win98. Prøv at checke om jeres netværk er sat til at køre 10 eller 100Mbit. Prøv også at checke Frame-type, og hvis den er sat til Auto, så sæt den til "Ethernet 802,3". Så skulle det virke.:)
Avatar billede fatboy Nybegynder
07. november 1999 - 18:16 #3
Netværk er en kompliceret ting. Jeg foreslår du prøver dig frem. Men hvis det virker, så lad det være.
Avatar billede tryl Nybegynder
07. november 1999 - 18:55 #4
Hvis du bruger de der kabler med stik der ligner store modularstik (dem i modemledningen), skal de kabler du bruger have såkaldt CrossOver, hvis det  er forbundet direkte mellem to computere (dvs. uden router).

Se mere på http://www.zip.dk/netinst.shtml hvor jeg har en guide til netværksinstlation på dansk.
Avatar billede langbein Nybegynder
07. november 1999 - 20:27 #5
Fjern installasjon av protokoller og nettverksutstyr som ikke er i bruk.
Bruk TCP-IP som protokoll alene og sett opp fornuftige IP addresser og Subnet mask.
Avatar billede razmataz Nybegynder
08. november 1999 - 12:56 #6
hvad skal i med subnet mask til et privat netværk?!?! Det er sku da at komplicere tingene!!
Du skal sørge for at tjekke om den pc der kan se begge pc'ere har sat sit system op til at andre brugere har adgang til delte ressourcer.... Under denne computer/ properties / fil og udskrifts deling.
Avatar billede razmataz Nybegynder
08. november 1999 - 12:57 #7
Undskyld jeg kom til at bande.....det sker ikke igen forhelvede... ;)
Avatar billede fatboy Nybegynder
09. november 1999 - 04:05 #8
sku staves med g ikke..... Og forhelvede er to ord ikke...?

(se om ikke du kan bande igen)

        :¤)
Avatar billede ronni Nybegynder
09. november 1999 - 10:49 #9
Har du sat den ene til at være master browser (det står din klient til automatisk) eller har du disablet dem begge ? Hvis de er disablet begge to, vil du kun kunne se den pc'er du sidder ved i netværket eller slet ingen....
Avatar billede fatboy Nybegynder
10. november 1999 - 02:54 #10
Hvor indstiller man det dér master browser?
Avatar billede snepnet Nybegynder
10. november 1999 - 14:05 #11
send send lige en mail (som en huskeseddel til mig) til jeppe@itjek.dk, så skal jeg nok sende dig en teksfil, hvor der står hvad du skal gøre når du sætter det op.
Avatar billede snepnet Nybegynder
10. november 1999 - 14:06 #12
altså helt fra bunden :)
Avatar billede ronni Nybegynder
10. november 1999 - 15:14 #13
Det er en indstilling inde i TCP/IP, mener jeg. Ellers er det på din klient til netværk, eller også din fil-deling.... :)
Avatar billede fatboy Nybegynder
11. november 1999 - 06:39 #14
Du ved det altså ikke..............?!!!
Avatar billede ronni Nybegynder
11. november 1999 - 08:56 #15
Jeg kører Windows2000 på den her maskine, så derfor kan jeg ikke lige sige dig, hvor det præcis ligger! Men det er under en af de tre, som jeg nævnte...
Avatar billede gauntlet Nybegynder
14. november 1999 - 16:51 #16
Jeg har osse haft netværk mellem win98 og win95 og flere andre styresystemer...

men det lyder ikke som det er dét der er problemet.. har du prøvet at vælge start-menuen, søg efter, computer ?
og så skrive computernavnet på den anden pc??.. det virkede for mig.

held og lykke med det!

mvh Gauntlet
Avatar billede psj Nybegynder
17. november 1999 - 15:52 #17
Er du sikker på dit UTP kabel er blevet krydset rigtigt ?
Avatar billede ero Nybegynder
03. januar 2000 - 02:53 #18
Nej Løsningen er enkel!!
For at kunne køre et Local-Area-Network, også forkortet LAN, skal du have 3 protokoller installeret!!!
1) "TCP/IP" (følger med når du installere Klientprogram til Microsucks netværk!)
2) "IPX" (Behøves ikke, men installer alligevel!)
3) "NETBEUI" Net biosen bruges kun i forbindelse med IPX...
En anden vigtig ting er at huske at sætte BEGGE flueben i Fil og Udskriftsdeling!!!
God fornøjelse med dit netværk!!!