Avatar billede vetterli Nybegynder
24. november 2005 - 17:09 Der er 3 kommentarer

Skærmen går i sort!

Min efterhånden 4 år gamle computer er ved at gå mig på nerverne.
Når jeg har siddet og arbejdet ved den i lidt tid, vælger den pludselig at slukke skærmen, som gik den på vågeblus, og der sker intet, når jeg rykker med musen eller slår på tastaturet. Selve computeren kører fint nok, men skærmen slukket. Først tænkte jeg naturligvis på alverdens vira etc, men så kom jeg i tanke om, at grafikkortet måske kunne have overophedet sig selv, så jeg fjernede siden på kabinettet, og rykkede lidt rundt på lydkortet og grafikkortets placering, da disse to ting måske stjal chancen for at ånde frit ved at sidde så tæt op ad hinanden.
Det gik faktisk fint i en hel dag, men nu gør den det fandeme igen. Jeg sidder og lytter til lidt musik, skriver nogle indlæg på diverse fora og KABOOM så slukker skærmen, og nu er computeren så også begyndt at slukke lidt tid efter.
Blæserne kører helt i orden, og der er ikke rigtig noget der bliver ulideligt varmt, så jeg er ét stort spørgsmålstegn ligenu...

Hjæææælp!
Avatar billede off-line Nybegynder
24. november 2005 - 17:18 #1
Har du prøvet, at tage blæseren helt af metalribberne, og rense både blæser og
ribber for støv. Der kan sidde en masse snavs mellem ribberne. Det er åg så et
spørgsmål, om blæseren stadig løber hurtigt nok.
Avatar billede vetterli Nybegynder
24. november 2005 - 18:11 #2
Jeg har skiftet grafikkortet ud med et andet, og nu kører den helt perfekt igen...
Case closed...
Avatar billede off-line Nybegynder
24. november 2005 - 18:48 #3
Husk selv at lægge et svar, så du får lukket, Og så kan du jo samtidig lukke
de andre åbne spørgsmål du har. Men til lykke med dit nye grafikkort.