Avatar billede du3n Nybegynder
24. november 2005 - 16:34 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af Firmware hjælp?

Hey folkens,

Jeg har lige købt et nyt computer spil (Need for speed: Most Wanted).  Mit problem er, at når jeg har installeret spillet og prøver at starte det, siger den, at den ikke kan finde disken og så videre. Der står så i brugsanvisningen til spillet, at jeg skal opdatere mit DVD -drevs Firmware?... Jeg har ingen forstand på opdatering af DVD-drev så ville høre om der var nogle der eventuelt kunne hjælpe mig med at få det opdateret?
Så vidt jeg kan forstå, skal man downloade en driver efter, hvilket drev man har, men jeg ved ikke hvad for et dvd-drev jeg har. Der står bare DVD uden på. :/...
Nogle der kan hjælpe?

På forhånd tak Du3N.
Avatar billede du3n Nybegynder
24. november 2005 - 16:45 #1
Hmm jeg har været inde og kigge i mit kontrolpanel, og det ser ud til at mit drev er af modellen "SONY CD-RW CRX1611" ved bare ikke, hvor godt hænger sammen... Det ser da ikke ud til at være et DVD drev?
Avatar billede du3n Nybegynder
24. november 2005 - 17:00 #2
Ups har fundet ud af mit dvd-drev hedder "IDE DVD-ROM 16x"... Kom til at kigge et forkert sted før :)
Avatar billede jacob_waino Nybegynder
24. november 2005 - 17:34 #3
Du er næsten nødt til at finde ud af hvad dit drev hedder mere - der er jo flere producenter på markedet.

Hvis man bare "googler" de oplysninger du har givet,så finder den nogen tyske sites...
http://forums-de.ubi.com/groupee/forums/a/tpc/f/8071055542/m/1621012953

Mit hedder fx. Matshita DVD-RAM UJ-8305

Husk IKKE at kigger under IDE ATA/ATAP-controllere
Avatar billede du3n Nybegynder
24. november 2005 - 17:52 #4
Altså inde i mit kontrolpanel står der at den heddder "IDE DVD-ROM 16x"...
Og det er når jeg kigger inde under "DVD-/CD-rom-drev" og ikke "IDE ATA/ATAPI-controllere".

Jeg ved ikke hvordan jeg finder ud af om mit drev hedder mere end IDE DVD-ROM?

P.s. jeg kan ikke tysk så lad vær med at linke tyske sider :D
Avatar billede strych9 Praktikant
24. november 2005 - 19:04 #5
du3n, du kan bruge Nero Infotool til at se hvilket drev det er:
http://ww2.nero.com/nero6/en/Info_Tool.html

Vælg først det rigtige drev i rullegardinsmenuen.
Gå dernæst til fanebladet "Drive" og aflæs hvilken firmware version der er i ligenu oppe i øverste højre hjørne.

Fortæl os så hvilket drev (helt nøjagtigt), og hvilken firmware version det kører ligenu (ligeledes _helt_ nøjagtigt).
Avatar billede du3n Nybegynder
24. november 2005 - 19:31 #6
Driveren hedder: F:\ IDE    DVD-ROM 16X        (Jeg ved ikke om det her navn er tilstrækligt men det er det eneste jeg kan finde både ved hjælp af den her Nero InfoTool og kontrolpanellet..)

Firmware version: 1.3!
Buffer size: 512 kb

Den supporter: CD-R, CD-RW, DVD-ROM, DVD-R DL, DVD+R DL og BD-ROM

Håber det her kan hjælpe? ellers please sig hvad jeg skal gøre... Vil virklig gerne få det til at virke.
Avatar billede strych9 Praktikant
24. november 2005 - 20:24 #7
hrm damn, det er jo fuldstændig no-name det drev der. Det kan vi ikke rigtigt arbejde med desværre =/

mit råd er nu at du kontakter producenten og siger at der ikke er nogen firmware opdatering tilgængelig til dit drev. I mange tilfælde kan de bytte din DVD version med en CD version, og for det meste virker det... Men jeg kan selvfølgelig ikke love noget.
Avatar billede du3n Nybegynder
24. november 2005 - 21:31 #8
Okay, tak for hjælpen jeg vil kontakt min producent imorgen formentlig. Du skal nok få point men venter lige til jeg har fundet helt ud af det. Håber det er i orden! :)
Avatar billede strych9 Praktikant
24. november 2005 - 21:34 #9
joda, bestemt =)

Hvis det er EA der har lavet det spil så har de e-mail support som du kan skrive til allerede nu. =)
Avatar billede du3n Nybegynder
25. november 2005 - 19:13 #10
Okay det er EA. Jeg har sendt en mail til dem nu og venter blot på svar :)
Avatar billede du3n Nybegynder
15. april 2007 - 13:41 #11
Lukket