Avatar billede ciffer Nybegynder
24. november 2005 - 14:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Installation af Windows 2003 server Enterprise edition

Jeg har en Dell Precision 360 workstation stående på mit arbejde. Den har tidligere kørt Windows XP og Office XP. Den skal nu køre Windows 2003 server Enterprise edition. Jeg har ikke kunne installere serveren ordentligt på denne maskine. Jeg har checket med Dell og de har ingen driver der understøtter denne anvendelse af ovenstående maskine og derfor hellere ingen erfaring med denne opsætning.

Først forsøgte jeg at installere serveren via install-filen på cd'en. Efterfølgende forsøgte jeg at boote fra server cd'en, men intet har virket. Jeg kan ikke få lov til at formattere disken og installere serveren på en ren disk. Jeg forsøger pt. at formattere med bootdisketter, men oplever desværre fil-fejl. Er der andre måder at gøre det på? Jeg kan se at man kan lave en bootdisk til NTFS filsystemet. Ville det være en mulighed?
Avatar billede ciffer Nybegynder
24. november 2005 - 15:28 #1
Lukker. Har fået hul igennem.
Avatar billede serverservice Praktikant
24. november 2005 - 15:30 #2
Er jo svært at sige når du ikke kommer med en fejlbeskrivelse og vi skal vel ikke bare gætte ?
Når du booter på din 2003 dc hvor langt når du i processen - hvad ser du ? og kunne der være problemer med selve cdén eller cdrommen med den fil-fejl?
prøv at undersøge de ting og vend tilbage
Avatar billede langbein Nybegynder
25. november 2005 - 00:53 #3
Ellers så er jo drivere for Win 2003 og XP til dels de samme. Hardware som kjører XP kjører vanligvis også Win 2003 og Win 2003 kan også bruke XP drivere. Har eksperimentert litt med dette og har kommer fram til at Windows 2003 like godt kunne hete Windows XP server. Forsøkte for eksempel å sette over system restore funksjonen over fra Win XP til 2003 server. Det fungerte faktisk helt fint.
Avatar billede ciffer Nybegynder
25. november 2005 - 10:22 #4
dannyboyd>> Du har ret i, at jeg ikke beskrev problemet specifikt nok... det undskylder jeg for ;-) ... men jeg har fået det løst.
Avatar billede serverservice Praktikant
25. november 2005 - 11:43 #5
bare iorden og godt det blev løst