Avatar billede ms_2004 Nybegynder
24. november 2005 - 10:47 Der er 1 kommentar og
1 løsning

VBA Solver problem

Hej Eksperter!

Jeg oplever et mærkeligt problem i Excel, hvor jeg har optaget en makro til at køre Solver - koden er:

SolverReset
SolverOk SetCell:="$E$3", MaxMinVal:=1, ValueOf:="120", ByChange:="$E$3"
SolverAdd CellRef:="$L$3", Relation:=1, FormulaText:="$E$11"
SolverSolve

Koden er tilknyttet Click eventen på en knap og jeg har tilføjet Solver.xla til references i VBA editoren.

Problemet er, at hvis jeg starter regnearket op, og klikker på knappen, får jeg fejlen "Solver: An unexpected internal error occurred, or available memory was exhausted".

Hvis jeg istedet vælger Funktioner=>Solver...=>Solve når jeg har åbnet arket kommer løsningen fint frem. Og hvis jeg HEREFTER benytter knappen, virker det også fint!?

Nogen der har en ide?

Mvh
MS_2004
Avatar billede ms_2004 Nybegynder
24. november 2005 - 10:57 #1
Fejlen opstår på linjen:
SolverOk SetCell:="$E$3", MaxMinVal:=1, ByChange:="$E$3"
Avatar billede ms_2004 Nybegynder
24. november 2005 - 12:01 #2
Fandt løsningen (ved ikke hvorfor det virker) - Man skal skrive: SOLVER.Auto_open foran resten af koden, så opstår fejlen ikke...