Avatar billede comeback Nybegynder
24. november 2005 - 10:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Quick - Erstattet tegn i en url

Jeg skal har nogle variablewr der bruges forskellige steder på min side. Når de er på siden som menuer kan de se således ud

$menu1= "menupunkt 1"
den har et href til index.php?id=$menu1

Det vil sige at der på menuen står "menupunkt 1" og i browserens adresselinie står domæne.dk/index.php?id=menupunkt%201

Altså %20 kommer ind i stedet for mellemrummet.

Er det ok?= Eller kan man lave en replace af en art der bytter
%20 ud med en _ eller -
Avatar billede hmortensen Nybegynder
24. november 2005 - 10:18 #1
Special tegn bliver url encodet, men repræsenterer stadig samme tegn.
Avatar billede comeback Nybegynder
24. november 2005 - 10:22 #2
Så det har egentlig ingen betydning? HVis jeg nu gerne vil bytte mellemrum ud med en "underscore" hvordan ser det så ud? Lige nu ser variablen sp ledes ud
echo '<a href="index.php?id1=' . $menu1_1 . '&id2=' . $menu2_1_1 . '" class="menu1_2">' . $menu2_1_1 . '</a>' . $menuafstand . ' ';
Avatar billede hmortensen Nybegynder
24. november 2005 - 10:23 #3
str_replace(" ", "_", $var)
Avatar billede comeback Nybegynder
24. november 2005 - 10:29 #4
HVordan skal det flettes ind i min url?
Avatar billede comeback Nybegynder
24. november 2005 - 10:42 #5
Kan du give et eksempel?
Avatar billede comeback Nybegynder
24. november 2005 - 11:28 #6
ok jeg har styr på det nu - Men er det egentlig ligegyldigt i forhold url og søgemaskiner?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
24. november 2005 - 11:31 #7
Ja ganske udnødvendigt, og hvis du hiver værdien fra adressebaren, og udskriver den, vil dan også omsætte værdien til læselige tegn (måske url_decode() er nødvendig).
Avatar billede comeback Nybegynder
24. november 2005 - 11:41 #8
Takker :-) Vil du smide et svar
Avatar billede hmortensen Nybegynder
24. november 2005 - 12:02 #9
Det var så lidt :)