Avatar billede train Nybegynder
24. november 2005 - 09:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

validering af datagrid input

Jeg prøver at lave en funktion der validere data andgivet i et datagrid, inden det bliver updateret på en MS SQL server.

Jeg har edit,cancel og update til at virke som jeg ønsker det - nu vil jeg bare gerne have valideret om det er en decimal værdig inden for -40,0 til 50,0 der er blevet tastet.

nogen der eventuelt ved hvordan det laves, eller har et link ?

mvh
jsg
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
24. november 2005 - 10:02 #1
har du opbygget datagriddet med itemtemplate ?
Avatar billede train Nybegynder
24. november 2005 - 14:49 #2
jeg har primær brugt denne guide til opbygning af mit datagrid:(MSDN)

ms-help://MS.VSCC.2003/MS.MSDNQTR.2003FEB.1033/vbcon/html/vbwlkWalkthroughUsingDataGridWebControlToReadWriteData.htm

håber du har MSDN installeret.
Avatar billede train Nybegynder
24. november 2005 - 16:23 #3
TextBox tb;

            // Gets the value the TextBox control in the third column
            tb = (TextBox)(e.Item.Cells[2].Controls[0]);

ok, jeg har fundet ud af, at hvis jeg hvis jeg kunne få hjælp til en try/catch funktion der fanger tb og smider resultatet tilbage I en ref og status tilbage med return parameter, vil jeg være godt på vej .... nogen der har styr på det ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
25. november 2005 - 08:17 #4
hvor vil du fange tb ?
og hvad præcist er det du vil have returneret og hvor skal det returneres hen til.
Avatar billede train Nybegynder
25. november 2005 - 10:28 #5
Jeg fandt ud af at lave en try/catch som nu laver min validering , men du skal lige have point for at tage dig tiden til at svare, så drop et svar og jeg vil akseptere det.

selvfølgelig er jeg nu rendt ind i et ny problem med en checkbox i et datagrid, men laver et ny spørgsmål om dette ;)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
25. november 2005 - 10:29 #6
svar :)