Avatar billede runskee Nybegynder
24. november 2005 - 09:21 Der er 19 kommentarer

mine indsatte billeder bliver usynlige.

mine indsatte billeder bliver usynlige, når jeg scroller eller faktisk lige meget hvad jeg laver. De bliver heller ikke synlige når jeg markerer dem. Det er nærmest umuligt at arbejde med billeder i et word-dokument så....

Er det et problem, som andre har været ud for??
Avatar billede jkrons Professor
24. november 2005 - 09:24 #1
Som jeg tidligere har sagt, at arbejde med billeder i word er som at slå søm i vand og forvente at det holder.

Men prøv at gå ind under Funktioner - indstillinger. I fanebladet vis sætter du flueben i Pladsholdere for billeder. Så vises billederne ikke, men i stedet vises en ramme, som er til at arbejde med.

Problemet med de udsynlige billeder skyldes typisk, at der ikke er RAM nok, primært på grafikkortet.
Avatar billede nielle Nybegynder
24. november 2005 - 09:32 #2
Kender godt problemet - men desværre ikke løsningen.

Lad mig gætte... Du køre Office 2003? Min erfaring er at der er et eller andet som er gået fuldstændigt galt med Word i denne version mht. billeder. Tidligere Word versioner har ikke problemet - heller ikke på samme hardware.
Avatar billede runskee Nybegynder
24. november 2005 - 09:35 #3
Det er dog 2002 versionen. Det kan i hvert fald umuligt være RAM (har 1 Gb)eller processer (har 3,4 Ghz). Jeg har været ude for det før, men aldrig så slemt som det er lige nu. Der er intet at gøre??
Avatar billede jkrons Professor
24. november 2005 - 09:47 #4
Nu mente jeg faktisk mængden af RAM på grafikkortet.
Avatar billede frkhansen Nybegynder
24. november 2005 - 10:47 #5
Når du højreklikker på dit billede, får du da muligheden for at vælge 'formater billede' ? - Hvis ja, hvad har du da valgt under fanebladet 'layout' ?
Avatar billede runskee Nybegynder
24. november 2005 - 14:06 #6
på linje med tekst plejer jeg vist at bruge mest.. Men det er det samme ligemeget hvilken jeg benytter.
Avatar billede frkhansen Nybegynder
24. november 2005 - 16:44 #7
Personligt har jeg nemmere ved at forholde mig til det, hvis jeg ser hvad og hvordan du har lavet det.

Hvis du har lyst, kan du maile et aktuelt dokument med med billeder og problemer  - eller lægge det op på et side, hvor vi andre har mulighed for at hente det ?
Avatar billede runskee Nybegynder
25. november 2005 - 08:18 #8
Du kan prøve med den her http://www.mettesteincke.com/eks.doc
Avatar billede runskee Nybegynder
25. november 2005 - 08:19 #9
Men det burde vel virke lige meget hvordan man laver dokumentet.
Avatar billede jkrons Professor
25. november 2005 - 09:17 #10
Jeg har set på dit dokument, og det giver ingen problemer hos mig. Billederne vises fint og kan flyttes, ændres osv. uden problemer.
Avatar billede runskee Nybegynder
25. november 2005 - 11:14 #11
hvilken word version kører du?
Avatar billede jkrons Professor
25. november 2005 - 11:28 #12
Henholdsvis
2002 på 3,6 GHz, 512 Mb og
2003 på 3,2 GHz, 1,5 GB
og det virker fint på begge.
Avatar billede frkhansen Nybegynder
25. november 2005 - 14:24 #13
du har tre billeder i dit dokument, - opfører de sig ens eksempelvis når du scroller ? Eller spurgt på en anden måde : Giver de alle problemer ?

Næste spørgsmål : Har du problemet med andre dokumenter eller kun denne ?
Avatar billede runskee Nybegynder
25. november 2005 - 14:41 #14
De giver alle problemer og ja, det gælder alle dokumenter
Avatar billede frkhansen Nybegynder
28. november 2005 - 16:56 #15
Jeg går ud fra, når du skriver 'alle dokumenter', at det så også gælder dokumenter med billeder modtaget fra andre. - Og så må jeg desværre melde mig ud af tråden her. Sorry.

Bare for sjov, så ville mit næstsidste bud være (bare for at se, om det gør en forskel) :
Højreklik på billedet > formater billede > layout > avanceret > billedplacering > flueben i 'lås anker'.
Avatar billede runskee Nybegynder
29. november 2005 - 09:15 #16
Lad mig sige det på denne måde - der er ingenting der virker..
Avatar billede frkhansen Nybegynder
29. november 2005 - 21:35 #17
Jeg har jo godt nok sagt, at jeg melder mig ud af tråden her, men jeg kan ikke lade være med at spørge :

1. Kan du heller ikke se billederne, når du vælger 'vis udskrift' ?
2. Er dit Word sat op til at have flueben i 'pladsholder', som jkrons nævnte ?
3. Når du åbner et Word dokument med billeder, åbner det så i normalvisning eller udskriftslayout ?
Avatar billede jkrons Professor
29. november 2005 - 22:28 #18
Jeg kan ikke nå frem til andet end, hvis billederne vises fra start, men "forsvinder" når du scroller, har du enten et problem med grafikortet eller med din driver. Især når du jo har RAM nok.
Avatar billede musikeren Nybegynder
30. januar 2006 - 14:41 #19
Jeg har det samme problem med word 2002 på en ny stor maskine.
Det gælder al grafik (wordart, tekstbokse og billeder)