Avatar billede kesh Nybegynder
24. november 2005 - 08:22 Der er 3 kommentarer

Overvågning af ansat..

Mit spörgsmål går på at jeg har en ansat, der downloader porno(piger imellem 16 & 17 år) , pirat software på en af mine klienter..
Hvad må jeg göre??
Jeg er lidt bange for at overvåge ham for meget, men jeg vil have dette her stoppet nu, jeg bruger remote administrator(radmin), til fjern hjälp på vores intranet...

HJÄLP MIG TIL AT FINDE ET MULIGT SVAR...!!!
Please!!

\\kesh
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. november 2005 - 08:35 #1
Det første du gør er at sørge for at firmaets politik for brug af jeres maskiner og internet, herunder særligit pirat software er klart, skriftligt formuleret, og du udleverer den til alle dine ansatte og får deres underskrift på at de har læst, forstået og vil efterleve den. Hvis du vil kunne overvåge (både nettrafik, e-mails og filer) skal dette fremgå af politikken. Uden denne klart formulerede politik står du svagt.

Næste trind er, at konstaterer at han bliver ved med de ting der ikke er i overensstemmelse med firmapolitikken. når det sker skal han have en skriftlig irettesættesle der fortæller han at han, såfremt dette ikke ophører straks, vil blive afskediet.

To ting her til sidst.

Hvis han downloader piratsoftware og decideret ulovlige ting, er det min overbevisning at du står stærkerer, men at du også risikerer at bringe dig selv i en dårlig situation, da du formelt har ansvaret for din installation.

Grunden til atde formelde ting omkring politik, skrift misbilligelse skal være i orden er at hvis dette ikke er tilfældet risikerer du få en sag om uretsmæssig afskedielse

Næste tri
Avatar billede kesh Nybegynder
24. november 2005 - 08:39 #2
Mange tak for hjälpen..:-)

Det var nöjagtigt det jeg ville vide..

\\kesh
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. november 2005 - 08:39 #3
Enig med bufferzone, formuler en politik og få de ansattes underskrift på at de har læst den og vil efterleve den.

Uden en Politik kan de stortset gøre som de vil, og ansvaret er dit.