Avatar billede lars_munk Nybegynder
24. november 2005 - 08:18 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Installation af WinXP DK

Hejsa

Jeg sidder med en helt ny Fujitsu Siemens med preinstalleret WinXP. Imdlertid er det den engelske version.

I stedet ønsker jeg at installere en dansk XP, men når jeg booter på CD'en og når dertil hvor man normalt kan vælge at bl.a slettet eksisterende partitioner, får jeg blot en meddelse om at installationsprogrammet ikke kan finde nogle harddiske.

Nogle ideér til hvordan jeg kommer videre og får mulighed for at installere min danske winXP?

På forhånd tak.

Lars
Avatar billede kaliffen2 Nybegynder
24. november 2005 - 08:48 #1
Det kan meget vel være fordi at du har SCSI-harddiske, og lige skal trykke F2 i opstarten af installationen!
Avatar billede kaliffen2 Nybegynder
24. november 2005 - 08:48 #2
Altså når der står "tryk F2 for at installere SCSI enheder" eller sådan noget!
Avatar billede peet49 Nybegynder
24. november 2005 - 08:49 #3
Siemens kører med en MUI indstallation, der skal du ændre brugerflade/sprog i kontrolpanel, det står også i manualen.
Avatar billede serverservice Praktikant
24. november 2005 - 12:42 #4
ok lige en tilføjelse - skal du installere din scsi driver trykker du F6 i starten af installationen hvor du bliver spurgt , men hold øje for du se den kun korvarigt - senere får du mulighed for at tilføje din driver fra diskette med S - den bør ligge på cdrommen til dit bundkort - ellers kan den downloades fra fujitsu siemens...good luck
Avatar billede serverservice Praktikant
01. marts 2006 - 22:42 #5
noget nyt ?
Avatar billede lars_munk Nybegynder
01. juni 2006 - 12:56 #6
Løsningen blev at brugeren bare brugte den preinstalleret WinXP.

I deler points...
Avatar billede peet49 Nybegynder
01. juni 2006 - 12:58 #7
Takker.