Avatar billede rasmustd Nybegynder
23. november 2005 - 18:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ik finde nogle drev eller komme ind i bios

Hej, jeg har et problem med min bror's computer.
Når den starter op og skal finde de forskellige drev finder den intet, hvis man springer over det og går ind i bios spørger den bare efter diskette drevet, som den jo heller ik kan finde, ergo kan man ik komme ind i bios. Så hopper den bare over til at spørge efter en boot diskette!!!
Avatar billede haverslev Novice
23. november 2005 - 20:49 #1
Det lyder lidt mystisk, kan desværre være alt fra et defekt bundkort og til ??

Men prøv først at fjerne alt 22oV, pil siden af pc`en og fjern det lille bundkort batteri i ca. 2-3 minutter.
Saml det hele igen og se om ikke den laver en Cmos opsummering i opstarten, den siger du ja til at gemme.
Så kan det jo være at den finder div. enheder igen osv
Avatar billede serverservice Praktikant
24. november 2005 - 15:35 #2
lyder godt nok mystisk at den spørger efter en bootdiskette hvis du ikke engang kan komme i bios. Du skal trykke del , eller F10 (compaq) eller F1(ibm), andre tilfælde F2,  ved opstart - så kommer du i bios - hvis ikke må du prøve det trick med reset som haverslev har skrevet.
Avatar billede rasmustd Nybegynder
24. november 2005 - 15:51 #3
haverslev havde helt ret... du vinder sq. lav et svar
Og mange tak
Avatar billede haverslev Novice
25. november 2005 - 07:37 #4
Det var da godt - og selv tak.