Avatar billede jspot Nybegynder
23. november 2005 - 17:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

intel 82852/82855 extreme graphics driver

jeg har en bærbar pc (acer travelmate 2350) med grafikchip på bundkortet (grafikken er intel 82852/82855 extreme graphics med 64 mb shared ram)
jeg har forsøgt at opdatere min grafikdriver. acer har ikke selv de nyeste drivere på deres hjemmeside, kun de samme drivere der ligger på mine install-cd'er (jeg kører med den acer oem-udgave af windows xp home der fulgte med til min pc).
acer version af grafikdriveren er v/ 6.14.0, men på intels egen hjemmeside fandt jeg v/ 6.14.17. jeg opdaterede først min chipsetdriver fra v/ 6.2.0.1005 til v/ 6.3.0.1007 og derefter grafikdriveren fra v/ 6.14.0 til v/ 6.14.17, men dette resulterede i at min skærm gik ned i en opløsning på 800x600, uanset hvad jeg sætter den til, men den viste dog stadig billedet i den opløsning jeg valgte, så satte jeg den til 1024x768 ville jeg se øverste venstre hjørne af billedet (jeg kunne feks ikke se start/taskbar/system tray på windows desktop.
altså var eneste mulighed at køre i 800x600, så jeg nedgraderede til mine gamle drivere. jeg forsøgte derefter at opdatere min bios fra v/ 1.70a, så jeg kører nu med en nyere udgave af bios. jeg kan ikke huske hvad den hedder, sorry, men nyere end v/ 1.70a, og flash-processen forløb uden problemer.
jeg opdaterede derefter endnu engang til seneste udgave af chipset- og grafikdriver, men endte med det samme resultat, altså kun mulighed for at benytte min pc i 800x600.
jeg har desuden prøvet at formatere og gentage opdateringer, og hvad jeg har kunnet komme på af forskellige rækkefølger og set mig omkring på de forskellige producenters hjemmesider osv, men endnu har intet hjulpet. jeg har skrevet til intel support, men ingen har svaret andet end "dit brev er modtaget, du får svar indenfor 24 timer". jeg har desuden ringet til acer support, men der var heller ingen hjælp at hente.
jeg har brug for en nyere udgave af min grafikdriver end 6.14.0... nogen ideer?
Avatar billede boxer Nybegynder
06. januar 2006 - 22:01 #2
Fik vi løst problemet eller...
Avatar billede jspot Nybegynder
16. maj 2006 - 18:11 #3
nej, vi fik ikke løst problemet. jeg bad om hjælp til at installere de nyeste drivere. at anbefale mig at benytte gamle drivere, var stik imod det jeg havde brug for.
Avatar billede jspot Nybegynder
04. juli 2008 - 20:18 #4
Gammel tråd efterhånden.
Hvis jeg vidste hvordan, ville jeg lukke den...
Avatar billede boxer Nybegynder
04. juli 2008 - 21:04 #5
Smid selv et svar, marker dit navn i boksen til venstre og klik på accepter.
Så er der lukket :o)
Avatar billede jspot Nybegynder
06. juli 2008 - 20:16 #6
hehe... Tak, du får dem :)
Avatar billede boxer Nybegynder
06. juli 2008 - 22:04 #7
Takker, og god weekend :o)