Avatar billede apitz Nybegynder
23. november 2005 - 15:30 Der er 6 kommentarer

Blokkere ntoskrnl.exe ?

Hver gang min computer starter op spørger min firewall om ntoskrnl.exe må få adgang til nettet. Jeg nægter den adgang hver gang, men den sprøger alligevel da den ændrer sig ved hver opstart.

Har læst mig til at ntoskrnl.exe er filen hvori opstartsbilledet til windows ligger, kan derfor overhovedet ikke se nogen grund til at denne fil skal kalde op.

Findes der en måde man kan nægte denne fil adgang en gang for alle?

Håber nogen kan hjælpe.

NB: Kører Win 2k pro, og bruger Bullguard firewall/antivirus
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. november 2005 - 15:32 #1
Den bruger ikke netværket, så du kan have virus, se dette link: http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/ntoskrnl/
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. november 2005 - 15:33 #2
ntoskrnl - ntoskrnl.exe - Process Information
Process File: ntoskrnl or ntoskrnl.exe
Process Name: Microsoft Boot Up Kernel

Description:
ntoskrnl.exe is a critical process in the boot-up cycle of your computer although should never appear in WinTasks whilst under normal circumstances

Note: ntoskrnl.exe can be altered by the w32.bolzano and variants. If this process appears in WinTasks, please update your virus definations immediatly.

Author: Microsoft
Part Of: Microsoft Windows Operating System

System Process: Yes
Background Process: Yes
Uses Network: No
Hardware Related: No
Common Errors: N/A
Memory Usage: N/A
Avatar billede apitz Nybegynder
23. november 2005 - 15:38 #3
Den optræder ikke i wintasks.
Avatar billede apitz Nybegynder
23. november 2005 - 15:44 #4
Har scannet filen for virus, uden resultat.
Avatar billede Slater Ekspert
23. november 2005 - 16:16 #5
james_t_dk -> Forkert, selvom jeg ikke ved hvorfor. Jeg har selv problemet med den fil, selvom jeg sagtens kan blokere den én gang for alle (bruger Sygate Firewall Pro).

Denne fil kalder ofte op til underlige steder, og jeg blokerer den selv.... men nej, jeg har ikke virus, for den har været der længe, selvom jeg har formateret mange gange, og scannet for vira med: AVG, Avast, F-Prot, Norton og McAffee scannere.

Men jeg er selv ganske nysgerrig efter at vide hvorfor den kalder op.
Avatar billede gratis Nybegynder
23. november 2005 - 16:58 #6