Avatar billede -ace Nybegynder
23. november 2005 - 12:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mail server på Linux - hvad skal der til ?

Hejsa.

Jeg skal til at sætte en mail server op, og ville høre hvad det kræver af forskellige ting, før det vil virke.

Skal man forwarde nogle porte i min router (Cisco 1721)?
Skal jeg have en DNS server på mit netværk også?

Eller hvad skal der til?

PFT
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. november 2005 - 13:20 #1
hvis din mailserver har intern IP adresse skal du forwarte port 25 (smtp) og port 110 (pop3)

Du skal ikke have dns server, du kan bruge www.gratisdns.dk. du skal opsætte en såkaldt MX record og så skal der åbnes for port 53 trafik (dns) i din router
Avatar billede -ace Nybegynder
23. november 2005 - 13:50 #2
Er der ikke noget med, at port 25 er blokket hos TDC ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. november 2005 - 13:56 #3
Det kan den være, og hos andre end TDC, i såfald kan TDC hjælpe dig med at ændre tingene så det kommer ind på en anden port eller du kan bruge TDC's smtp server til at sende med
Avatar billede -ace Nybegynder
23. november 2005 - 14:09 #4
Jeg siger tak for hjælpen... :o)

Det var mest fordi jeg troede jeg skulle have DNS server selv, men hvis man bare kan tilføje et MX record der hedder mitdomæne.dk, så er det sku meget nemmere...

Tak igen...
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. november 2005 - 14:15 #5
Gratisdns klare opgaven fint ogdu kanbetale din udbyder for det også