Avatar billede stevenrahbek Nybegynder
23. november 2005 - 10:38 Der er 9 kommentarer

win2003 script før desktop

Jeg har et domæne og en masse brugere. Der kører et vb script i deres profil som bliver kørt. Problemet er at det kører når desktoppen er loadet. Dvs .så åbner de en masse programmer m.mere.
Kan man ikke få scriptet til at køre først og så kommer desktoppen efter??
Avatar billede billund Nybegynder
23. november 2005 - 12:09 #1
Du kan lave en policy som afvikler dit script, så bliver scriptet kørt med det samme.
Avatar billede stevenrahbek Nybegynder
23. november 2005 - 15:36 #2
hvor gør jeg det?
Avatar billede billund Nybegynder
23. november 2005 - 19:29 #3
Mener du hvor i GP at du sætter det ind, eller hvordan du opretter en GP.
Jeg går udfra at der er et AD i jeres windows 2003 domain
Avatar billede stevenrahbek Nybegynder
24. november 2005 - 09:31 #4
ja det var mere om du lige på stående fod ku sige hvor i GP'en det er..
Avatar billede billund Nybegynder
24. november 2005 - 12:18 #5
Du finder det under "User Configuration Windows Settings - Scripts -logon"
Avatar billede stevenrahbek Nybegynder
24. november 2005 - 15:20 #6
ja men stadig når deskotoppen at loade...og scriptet er ikke færdigt...
Avatar billede serverservice Praktikant
24. november 2005 - 16:05 #7
Du har mulighed for at vælge "run script synchronously" og "Invisible" - så kører de i starten af logon , men er ikke rigtigt klar over hvad du egentlig vil - det kan jo kun køre når der logges på ...?
Avatar billede stevenrahbek Nybegynder
25. november 2005 - 11:53 #8
En bruger logger på....så skal den kører scriptet...det tager et par min da det er en masse ting det skal lave. Så må folk ikke ku bruge dne før...dvs. åbne programmer mens det kører. Derfor ku det være cool hvis de ikke får deres desktop op før....
Avatar billede karrieremanden Nybegynder
05. december 2005 - 05:24 #9
Lige noget af det jeg søger...

Jeg søger at alle mine fjernclienter bliver logget på serveren med vpn inden deres desktop kommer frem..

mine bruger skal altid sørge for at sætte et flue ben i "log på med hjælp af forbindelse" - inden de taster deres brugernavn.. ikke altid de husker det *LOL* og hva har man så i røret ?