Avatar billede bartz Praktikant
23. november 2005 - 09:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

MAC operativsystem på PC

Kan det lade sig gøre at kører en MacOS på en almindelig computer.

mvh bartz
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
23. november 2005 - 09:53 #1
Nej, det er ikke muligt. Mac og PC er basalt set helt forskelligt opbygget og kan ikke umiddelbart køre hinandens programmer.
Apple er ved at skifte til PC-platformen og på et tidspunkt bliver det altså muligt at køre MacOS på en PC-baseret Apple, men det vil ikke være muligt hvis man ikke har en computer fra Apple.
Avatar billede bartz Praktikant
23. november 2005 - 10:17 #2
Nå men tak for hjælpen :).
Avatar billede gitrian Nybegynder
23. november 2005 - 10:57 #3
Prøv evt. at se nærmere her: http://pearpc.sourceforge.net/
Avatar billede bartz Praktikant
23. november 2005 - 14:56 #4
Hmmm, hvordan fungere det der præcist.. Skal jeg ud og købe en Mac operativsystem og så bruge den der emulator til at starte det op med eller.
Avatar billede egonspock Seniormester
23. november 2005 - 18:00 #5
Det er vist billigere at købe en Mac mini og lege med den. Men det er da i øvrigt en ganske almindelig computer ;-) Apple er ved at skifte fra PowerPC til Intel-chips, men det er og bliver en personlig computer (en PC) ;-)
Avatar billede gitrian Nybegynder
24. november 2005 - 09:31 #6
Det kræver et operativ system, men hvis du ikke allerede har MacOS, kan du evt. bruge Darwin (http://developer.apple.com/darwin/) som er et OpenSource projekt fra Apple.