Avatar billede therkildsen Nybegynder
22. november 2005 - 22:13 Der er 20 kommentarer

Harddisk problem

Hej (ved godt jeg har haft en tråd før om dette men fik ikke ordnet problemet!)

Har en ekstern hd sat til men kan ikke se den i denne computer selvom computer installere den fint!

Den er hverken i diskhåndtering eller denne computer, men i enhedshåndtering køre den korrekt!

Har haft den sat til en anden computer der er det ikke noget problem der kommer den frem...

Computeren finder også sagtens og installationen siger denne hardware er klar til brug...
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. november 2005 - 22:18 #1
Diskhåndtering - har den fået tildelt et drev?
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. november 2005 - 22:18 #2
Avatar billede haverslev Novice
22. november 2005 - 22:18 #3
Du skriver:
"Hej (ved godt jeg har haft en tråd før om dette men fik ikke ordnet problemet!)"

men kan se du lige er oprettet som bruger:tirsdag, 22. november 2005, kl. 22:09
Hvad hed din profil før ? - vil gerne se hvad der er prøvet tidligere osv ?
Avatar billede haverslev Novice
22. november 2005 - 22:19 #4
john ;o)
Avatar billede therkildsen Nybegynder
22. november 2005 - 22:20 #5
Har brugt dette spørgsmål på en anden hardware side... derfor men kan i hjælpe?
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. november 2005 - 22:20 #6
Ja da - start med at give respons, så prøver vi...
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. november 2005 - 22:21 #7
haverslev hæhæ :)
Avatar billede therkildsen Nybegynder
22. november 2005 - 22:23 #8
Den har ikke fået tildelt noget drev som sagt! Kan i hjælpe?
Avatar billede haverslev Novice
22. november 2005 - 22:25 #9
Er det en USB harddisk ?
Kører du XP og er den opdateret med minimum SP1 (helst SP2)
Avatar billede therkildsen Nybegynder
22. november 2005 - 22:25 #10
Yes alt!
Avatar billede haverslev Novice
22. november 2005 - 22:27 #11
Er det første gang den skal bruges ?
Hvis ja - så skal den formateres i diskhåndtering først, så får den bogstav derefter
Avatar billede therkildsen Nybegynder
22. november 2005 - 22:28 #12
Nej den virker på andre computere i huset...
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. november 2005 - 22:31 #13
Er den at se i diskhåndtering?
Avatar billede therkildsen Nybegynder
22. november 2005 - 22:34 #14
nej men det er den i enhedshåntering og den har status som virker korrekt!
Avatar billede haverslev Novice
22. november 2005 - 22:38 #15
Selvom den står til at virker korrekt der, så hjælper der ikke så meget idet den ikke bliver vist/registreret i diskhåndtering

Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Ehedshåndtering
Klik på + udfor USB-Controllere
H-klik på alle enhederne og vælg fjern
Genstart pc`en og lad windows finde og installere igen
Check herefter om der er i diskhåndtering
Avatar billede therkildsen Nybegynder
22. november 2005 - 22:40 #16
har prøvet det 2 gange i dag men uden held...
Avatar billede haverslev Novice
22. november 2005 - 22:59 #17
Når du sætter den i USB stikket, kommer windows så og siger "ny hardware fundet" og får du vist et "hot swap" ikon ned ved uret ?
Avatar billede therkildsen Nybegynder
23. november 2005 - 14:19 #18
Ja
Avatar billede anders-j Nybegynder
23. november 2005 - 15:52 #19
Har du testet i andre USB stik end ét også?

Og... under enhedshåndtering, er der et gult spørgsmåltegn udfor dine USB controllers osv.?

Og.. har du andre ting koblet til dine USB stik, som virker?
Avatar billede therkildsen Nybegynder
23. november 2005 - 18:36 #20
Har testet andre usb stik ja!

Og under enhedshåntering er der ingen spørgsmålstegn den er installeret korrekt og kan ses under diskdrev!

Alt andet USB diverse jeg har virker!