Avatar billede kj_kj Praktikant
22. november 2005 - 16:28 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

bærbar + trådløst internet

jeg har har d-link trådløst net. og har 2 computere som køre fint på det

men jeg har lige købt en bærbar med et netkort som hedder Atheros AR5005g wireless network adapter. kan slet ikke få den på nettet nede i hjørnet står der den er tilsluttet og der er god forbindelse, men man kan ikke komme på nettet, nogle der ved hvad man skal gøre ?
Avatar billede kenp Novice
22. november 2005 - 16:33 #1
du har vel sat noget sikkerhed på dit netværk som gør at du ikke kan komme online.. f.eks. forkert kode eller macfiltrering.
Avatar billede kj_kj Praktikant
22. november 2005 - 16:34 #2
hmm hvad mener du ?
Avatar billede kenp Novice
22. november 2005 - 16:37 #3
ja du har vel sat noget sikkerhed op i din router? hvis du bruger mac-filtrering og du ikke har sat den nye computeres macadresse idn så vil den jo ikke komme på selv om du bruger den korrekte kode m.v.
Avatar billede kj_kj Praktikant
22. november 2005 - 16:39 #4
okay.. hvad skal jeg så gøre ? d;
Avatar billede kenp Novice
22. november 2005 - 16:41 #5
Sæt det op selvfølgelig på samme måde som du gjorde sidst.
Avatar billede kj_kj Praktikant
22. november 2005 - 16:43 #6
forstår det ikke .. ?
hvordan får jeg den der macadresse ind på bærbaren ?
Avatar billede kenp Novice
22. november 2005 - 16:45 #7
læg mærke til hvad jeg skriver... jeg skriver hvis..

og det er nu den bærbar som skal tastes ind i routeren hvis det er det du bruger...
Avatar billede kj_kj Praktikant
22. november 2005 - 16:46 #8
???..og hvordan taster jeg den bærbar ind i routeren ???
Avatar billede kenp Novice
22. november 2005 - 16:46 #9
Ved du hvad.

RTFM

Jeg melder gerne fra her igen.
Avatar billede kj_kj Praktikant
22. november 2005 - 16:48 #10
okay "tak for hælpen"..!!!
Avatar billede levithan Nybegynder
22. november 2005 - 17:30 #11
Har du selv sat det open gang eller har andre gjort det for dig?.

Det virker ikke til du selv har sat det op ud fra de svar du giver.
Avatar billede cvpcpp Nybegynder
22. november 2005 - 23:25 #12
Hej kj kj
Håber mit svar kan belyse dit problem
En mac addresse er den fysiske addresse som er indkodet på et netværkskort (oven over den sidder din IP addresse).
Du kan finde en mac addresse ved at skrive ipconfig  /all.
Mac-flitrering på dit accesspoint er en slags liste over tilladte mac-addresser så hvis mac addressen på din bærbare ikke er på listen kommer den ikke på. Du kan sagtens uden en aksepteret mac addresse være på det trådløse netværk og evt sende til de andre computere.
(Det kan du teste ved at pinge dem)
Jeg kender det accesspoint du bruger men der følger vel en manual med hvor du kan læse om mac-filtrering og lign

VH
CVPCPP
Avatar billede kj_kj Praktikant
23. november 2005 - 12:20 #13
der står ikke noget i manualen om mac adresser.
men hvordan får jeg den liste at se hvor man kan se listen over tilladte mac adresser?
og hvordan får jeg bærbares mac adresse aktiveret ?
Avatar billede kj_kj Praktikant
22. april 2006 - 15:11 #14
..