Avatar billede mhkr Nybegynder
22. november 2005 - 15:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dvd rip for dummies

Well, måske et spørgsmål som er set herinde før, men jeg smider det lige igen i håb om at der findes en let løsning.

Problemet er at jeg har en dvd som skal rippes til en mediefil jeg kan bruge på min harddisk. Jeg har tidligere prøvet med Ratdvd, men var ikke glad for resultatet da det var svært at afspille. Så jeg leder efter et program som kan rippe til .mpg eller .avi - gerne en ok kvalitet, men helst ikke noget som fylder super meget (dvs flere GB pr dvd). Helst shareware, da jeg er studerende :o)

Da mine IT-kvalifikationer kan ligge på et ret lavt sted er det vigtigt at programmet er forholdsvis let at bruge + gerne med step by step brugermanual. Altså et program som en dummy som mig kan bruge uden at skulle til at prøve sig frem :o)

!!! Jeg vil lige fra starten sige at det drejer sig om en en lovlig dvd med familiefilm, som min onkel har været så smart at lave og sende i dvd format. Så I behøver ikke ende i en lang diskussion om hvorvidt det er lovligt at rippe eller ej !!!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. november 2005 - 16:01 #1
brug denne guide.-->>http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=126

det burde ikke kunne gå galt hvis du følger guiden slavisk..O)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. november 2005 - 16:01 #2
ps: flere guide´s, hvis du har brug for det.-> http://www.piratgruppen.org/rubrique.php3?id_rubrique=2#Film
Avatar billede mhkr Nybegynder
22. november 2005 - 18:44 #3
Lækkert - det ser ud som noget selv jeg kan forstå :o)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. november 2005 - 20:48 #4
tak.!