Avatar billede tejs Nybegynder
22. november 2005 - 15:35 Der er 5 kommentarer

3D surface plot fra grayscale billede

Hej

Jeg har et 2D surface plot af en akustisk måling.
Nogle områder er mørke og andre er lyse og noget midt imellem.

Er der nogen der kender noget software, som kan regne en 3D-model ud, udelukkende på baggrund at mit grayscale billede..?

Det burde være muligt at lave ud fra et fastsat spektrum - feks. hvid = 0 mm og sort = 10 mm højt.

Jeg skal ende op med at have en IGES-fil som jeg kan bruge i forskellige 3d programmer..

/Tejs
Avatar billede overchord Nybegynder
22. november 2005 - 15:45 #1
TerrainGenerator kan maaske bruges. Her kan du loade dit billede (heightmap) og skabe dit 3D objekt.
Avatar billede overchord Nybegynder
22. november 2005 - 15:45 #2
Hovsa - du vil jo nok gerne have et link ;-)

http://pnp-terraincreator.com/
Avatar billede tejs Nybegynder
22. november 2005 - 16:34 #3
Det ser sgu ikke ud til at kunne eksportere 3D filer..
Avatar billede sorensfar Nybegynder
22. november 2005 - 17:13 #4
Hvis dit surface plot er et billede f.eks. jpg, kan du i 3D StudieMax lave et plan, give planet en masse inddelinger og så putte en Displace-modifier på, som du lader dit billede styre. Så får du lige præcis det du efterspørger, hvor hvid ell. sort = 0 (du kan selv vælge) og modsat er lig med den værdi du sætter den til.
Avatar billede overchord Nybegynder
23. november 2005 - 10:34 #5
tejs - du kan eksportere obj filer med programmet.