Avatar billede tiller Nybegynder
22. april 2001 - 20:13 Der er 3 løsninger

Java og Mysql

Hvordan forbinder man en Mysql(3.23.32) database til sin java kode(JDK1.3).
Jeg har regisretet den i System DNS men kan ikke lave en forbindelse. Driveren i systemDNS er MyODBC2.5 og jdbc driveren er \"twz1.jdbc.mysql\". Er der nogen der kan komme med en løsning på dette problem.
Avatar billede disky Nybegynder
23. april 2001 - 09:14 #1
Hejsa du skal slet ikke bruge System DNS til noget som helst.

        private Connection con=null;

        try
        {
            if(con==null)
            {
                Class.forName(\"org.gjt.mm.mysql.Driver\").newInstance();
                con = DriverManager.getConnection(\"jdbc:mysql://
servername\\databaseNavn\", userName, passWord);
            }
        catch (SQLException e)
        {
            e.printStackTrace(System.out);
            return false;
        }
        catch (ClassNotFoundException e)
        {
            e.printStackTrace(System.out);
            return false;
        }
        catch (InstantiationException e)
        {
            e.printStackTrace(System.out);
            return false;
        }
        catch (IllegalAccessException e)
        {
            e.printStackTrace(System.out);
            return false;
        }

Her kan du så se en anden klasse der bruger databaseforbindelsen:

public class UpdateCount
{
    Database db=new Database();

    /** Creates new updateCount */
    public UpdateCount()
    {
    }

    public void incrementCounter(String id)
    {
        if(!db.open())
        {
            //BIG trouble, database connection failure :((
            //tving browser til fejl side
            return;
        }
        db.doUpdate(\"UPDATE links SET count=count+1 where id=\"+id);
        db.close();
    }

Håber du kan bruge det, ellers sig til
Avatar billede delbing Nybegynder
05. maj 2001 - 15:24 #2
Eksemplet ovenfor benytter sig af af mmsql driveren, mens spørgeren har twz driveren. Jeg anbefaler spørgeren at downlade mmsql i stedet (se www.gjt.org, eller direkte fra http://mmmysql.sourceforge.net/ )

Ellers skal der erstattes i Class.forName parametren til hvad din driver hedder.

Det du nævner omkring odbc broen burde være helt uvæsentligt - den bruger man kun hvis man ikke har en \"rigtig\" driver til rådighed.

Hvis du skal køre det her multithreaded vil jeg stærkt anbefale dig at bruge en connection pool.

Avatar billede delbing Nybegynder
05. maj 2001 - 15:24 #3
Eksemplet ovenfor benytter sig af af mmsql driveren, mens spørgeren har twz driveren. Jeg anbefaler spørgeren at downlade mmsql i stedet (se www.gjt.org, eller direkte fra http://mmmysql.sourceforge.net/ )

Ellers skal der erstattes i Class.forName parametren til hvad din driver hedder.

Det du nævner omkring odbc broen burde være helt uvæsentligt - den bruger man kun hvis man ikke har en \"rigtig\" driver til rådighed.

Hvis du skal køre det her multithreaded vil jeg stærkt anbefale dig at bruge en connection pool.