Avatar billede rosevej Nybegynder
22. november 2005 - 13:43 Der er 2 kommentarer

reciprocal linking ml. sprog

Der har været så meget snak om reciprocal linking ifm. med Google Jabber Update. Hvad jeg personlig kan læse ud af alverdens kloge hoveder er, at skal man lave krydslinking skal det være med relevante sider, der indeholder ting i samme kategori som din egen. På en eller anden måde må google således forstå de forskellige sider og se på hvilke keywords der går igen på siderne. Men kan google også vurdere om min danske side indeholder de samme keywords som en f.eks. amerikansk side? Med andre ord: kan google oversætte de enkelte sider fra forskellige lande og dermed afgøre om de er indbyrdes relevante?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
22. november 2005 - 14:19 #1
Jeg mener ikke at have hørt eller set noget veldokumenteret omkring linkning på tværs af sprog skulle være dårligere end ellers.

Et eksempel:
En søgning på allinurl:konkurrencer resulterer i en top2 placering for denne side konkurrencer.1go.dk
Denne side er rent søgeoptimering. Kigger man så på hvilke sider der linker til denne ser man at det kun er 4 sites ..... hvoraf den ene er googleseo.gulside.com/konkurrencer.html

Jeg er overbevist om at det er denne side som gør at den placeres så højt
Værktøjet allinurl kan man læse mere om her http://exp.dk/artikler/837
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. november 2005 - 20:54 #2
Min hovedregl i denne og andre sager er følgende:

Hvis det du gør er fornuftigt i forhold til brugernes søgning efter relevante informationer, hvis du havde gjort dette selvom Google og andre søgemaskiner ikke eksisterede. Så bliver du ikke straffet for det i søgemaskinerne.

Det google og andre straffer er optimerings hype, ikke fornuftige tiltag der gavner brugerne og skulle google få enkelte hick-ups er de til at tale med, hvis det du gør er fornuftigt og du kan argumenterer for det