Avatar billede jesper9000 Nybegynder
22. november 2005 - 12:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Har isat nut bundkort og CPU - nu er der ikke power på mere.

Jeg har mornteret ny cpu og nyt bundkort i min PC for at få den opgraderet. Nu er der ingen power på.

bundkort: Asrock 775Dual-880Pro
CPU: Intel Celerin 351 D 3,2 GHz

Jeg har monteret det hele i henhold til instruktion, alle stik og jumpers sidder rigtigt.
Da jeg startede på power on, startede maskinen med at vise biosoplysninger, men kunne ikke starte windows da jeg ikke har formateret HDD. Jeg ilagde cd med Windows XP for at lave en ny installation. (Jeg kunne ikke gå ind i BIOS da jeg har trådløst tastatur, og dser virker F-tasterne ikke i opstart).

Maskinen starter installationen af windows XP - CD´en begynder at køre, og efter 30 sec. går den død....helt død. Jeg kan ikke tænde på power, der er ikke lys i noget som helst - jeg kan ingenting.

Hvad kan der være galt - kan det være min strømforsyning (codegen atx ver 2.03 300 watt) der er stået af eller bare er for lille - eller andet.

Hjælp mig.

På forhånd tak.
Avatar billede peet49 Nybegynder
22. november 2005 - 12:49 #1
Monter en ny PSU på mindst 350W
Avatar billede b87 Nybegynder
22. november 2005 - 19:42 #2
Prøv at se efter om din powerknap ikke hænger når du tænder, der skal ikke meget til før den ikke vil starte.Smør den evt. med lidt silicone, det man bruger til gummilister til biler. Har selv prøvet det.
Avatar billede jesper9000 Nybegynder
28. november 2005 - 10:23 #3
OK - problemet er  løst med reset af bundkortet og ny powersupply.

Tak for hjælpen Alle.

Jesper :-)
Avatar billede peet49 Nybegynder
28. november 2005 - 12:51 #4
Selv tak-husk at lukke.
Avatar billede jesper9000 Nybegynder
01. december 2005 - 13:49 #5
Tak for hjælpen til alle der gider at bruge sin tid på at hjælpe alle - i er verdensmænd hele banden.

Jesper :-)
Avatar billede peet49 Nybegynder
06. december 2005 - 13:06 #6
Selv tak.