Avatar billede yojegergangsta Nybegynder
22. november 2005 - 11:11 Der er 8 kommentarer

Intelligent robot

Jeg vil gerne vide hvordan man kan lave en robot der lærer sig selv sætninger. Alle forslag er velkomne
Avatar billede phliplip Nybegynder
22. november 2005 - 11:31 #1
Du tager et stykke kraftigt karton, skriver en sætning på det med din ynglings tusch.. Min er "Folk skal lære at uddybe deres spørgsmål".. Så klikker du nogen huller i det med en hul-klipper.. Nu har du et hul-kort, som du stikker i ryggen på din robot hvor der "Indsæt hul-kort her".. BINGO.. du har lært den en ny sætning! Tillykke!

God vind med hul-kortene !-)
Avatar billede phliplip Nybegynder
22. november 2005 - 11:32 #2
klikker = klipper :-p
Avatar billede dmdisco Nybegynder
22. november 2005 - 11:41 #3
sætninger eller svar på spørgsmål?
Avatar billede yojegergangsta Nybegynder
22. november 2005 - 11:52 #4
dmdisco - En chat hvor folk kan skrive til robotten hvor den så svarer. Jeg vil bare have en anelse om hvordan det skal gøres.

Har slet ingen anelse om hvordan man kan gøre det uden at fortælle den nogle sætninger som den skal svare tilfældigt.
Avatar billede dmdisco Nybegynder
22. november 2005 - 12:21 #5
den eneste måde du kan gøre det på er ved at have en database med spørgsmål og svar og så når den genkender et spørgsmål skal den komme med svaret og når den ikke genkender spørgsmålet skal den have et svar og der efter gemme det nye spørgsmål og svar

når jeg siger spørgsmål kan det naturligt sagtens være alt fra "hvad er klokken" til "fisk er våde" men hvis den skal give et svar på dem skal de jo være stavet ens ellers skal du til at rode med ordlyds søgning og den slags
Avatar billede olebole Juniormester
22. november 2005 - 18:05 #6
<ole>

Hvis 'robotten' selv skal lære sig sætninger, skal du nok overveje et helt andet sprog - og se i øjnene, at du skal skrive mange, mange tusinde langhårede kodelinjer.
Kunstig intelligens er noget, der giver rigtig mange meget intelligente programmører meget store hovedbrud  ;o)

- derudover finder jeg hulkort løsningen ganske underholdende  ;D

/mvh
</bole>
Avatar billede phliplip Nybegynder
23. november 2005 - 14:52 #7
Jeg smider lige et svar, hvis nu du skulle bruge min løsning ;D
Avatar billede phliplip Nybegynder
17. januar 2006 - 11:13 #8
Lukke tid?