Avatar billede dbo Nybegynder
21. november 2005 - 23:28 Der er 5 kommentarer

PDF fakturering til mange debitorer på een gang?

Jeg har læst at man kan købe og installere en program som hedder eDocPrinter PDF, som man finder på www.pdfprinter.dk

Med dette program kan man automatisk lave faktura mv. om til PDF og sende dem ud til kunderne pr. e-mail - Rigtigt smart!

Mit spørgsmål: Kan man automatierer denne proces så man kan sende PDF faktura ud til mange debitorer på en gang? Er der nogen som har erfaringer med det? Virker det godt?
Avatar billede mccookie Seniormester
21. december 2005 - 21:05 #1
Lytter lige med

Budet er et ja, det kan du godt...men er ikke 100% sikker
Avatar billede mccookie Seniormester
21. december 2005 - 21:13 #2
Hej Igen

Jeg har siddet og rodet lidt med ovenstående og læst dit spørgsmål endnu engang.

Summa kan godt massefakturer til emailadresser, dog sker dette i råtekst - Hvilket godt kan se lidt sjovt ud!
Umiddelbart er der pt. ingen integration mellem en pdf-udskriver og summa - Desværre...

Alternativt skal du sidde og skrive alle fakturarerne enkeltvis og derefter sende dem og det gætter jeg dog på at du ikke har lyst til!

Venligst Henning
Avatar billede mccookie Seniormester
21. december 2005 - 21:13 #3
Det var også et svar :)
Avatar billede pewolle Nybegynder
19. juni 2006 - 21:27 #4
Jeg har lavet et fast tekst felt med nedenstående indhold.
Det er vigtigt at du gemmer faktura med unikt navn (FilePath) inden du sender dem.
Kalder du dem bare Faktura - og ikke Faktura_001, så har jeg oplevet at den ikke sender de rigtige faktura til de rigtige e-mail adresser.
Herefter kan du markere dem du vil sende og vælge udskriv edoc-printer ... osv.

%%FilePath:C:\Data\Salg\Faktura PDF\[#Bilagsnavn]_[#Fakturanummer].pdf%%
%%EmailEnable: True%%
%%EmailSendMethod: 2%%
%%EmailSMTPServer: smtp.dinudbyder.dk%%
%%EmailFrom: faktuta@firmaetsnavn.dk%%
%%EmailBCc: faktuta@firmaetsnavn.dk%%
%%EmailTo: [#Email]%%
%%EmailSubject: [#Bilagsnavn] nr. [#Fakturanummer] %%
%%EmailContent: Hermed modtager du faktura nr. [#Fakturanummer] som vedhæftet fil i PDF format.%%
%%EmailContent: &Fakturabeløbet er kr. [#Fakturabeløb] inkl. moms.%%
%%EmailContent: &Fakturaen er forfalden til betaling d. [#Forfaldsdato, faktura].%%
%%EmailContent: &Ved betaling via netbank kan du bruge følgende betalingskode:%%
%%EmailContent: &[#Giro OCR-linie]%%
%%EmailContent: & %%
%%EmailContent: &Du kan selv udskrive fakturaen vha. Acrobat Reader.%%
%%EmailContent: &Hvis du ikke har installeret Acrobat Reader, kan den hentes gratis på%%
%%EmailContent: &http://www.adobe.dk/products/acrobat/readstep2.html .%%
%%EmailContent: & %%
%%EmailContent: &Såfremt du ønsker at modtage faktura pr. alm. Post, skal du blot give besked herom. %%
%%EmailContent: & %%
%%EmailContent: &Venlig hilsen %%
%%EmailContent: & %%
%%EmailContent: &Firmanavn %%
%%EmailContent: &Vejnavn %%
%%EmailContent: &1111  Bynavn %%
%%EmailContent: & %%
%%EmailContent: &Telefon...: 1111 2222%%
%%EmailContent: &Telefax...: 2222 3333%%
%%DestEnablePostAction: False%%
Avatar billede jeppson Nybegynder
26. september 2007 - 10:52 #5
ved ikke om du har fået det løst, men du skal nederst i dokumentet (for hver nye dokument) skrive:
%%DestSplitJob%%

Derved dannes der et nyt dokument pr. side!